کد مطلب: 

263032

فیروزی: در صورتی که کالاهای تولید داخل پاسخگوی نیاز مردم نباشد، وارادت طبیعی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در صورتی که نتوانیم در داخل کشور بعضی از کالاها را به دلیل نبود تکنولوژی موردنظر تامین کنیم و نیاز به آن در جامعه همچنان احساس شود، واردات آن کالا امری کاملا طبیعی است و باید کالاهایی با کیفیت و با حداقل ارزبری وارد کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.
حجت الله فیروزی

حجت الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگارسیتنا پیرامون موضوع نظارت بر عملکرد تولیدکنندگان داخلی حوزه‌ تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی برای ارایه محصولات با قیمت مناسب‌تر و کیفیت مطلوب‌تر، گفت: دولت موظف به نیازسنجی است و باید سیاست‌گذاری‌هایی را در خصوص تامین نیازهای داخلی و رسیدن کالای باکیفیت به دست مردم  لحاظ کند و در همین حال با  نظارت خود مانع ایجاد فساد شود و کشور را به سمت تقویت تولید داخل و کاهش وابستگی‌ها سوق دهد.

وی، ادامه داد: سیاست‌گذاری بر بازار برعهده دولت و قوه مجریه است که به تنظیم بازار، حمایت از تولید داخل و شناسایی نیازهای جامعه بپردازد و در صورتی که نیاز به قانون‌گذاری بود مجلس وارد کار ‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، گفت: نظارت عالیه  و قانون‌گذاری مجلس مانع از این نیست که دولت وظایف تنظیم‌گری خودش را در بازار انجام بدهد و در همین جهت دولت باید به سمت و سویی حرکت کند که به موجب آن تولید ملی تقویت، نیازهای داخلی تامین، کیفیت کالاها افزایش و ازهرگونه تخلفی جلوگیری شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دولت در هر وزارت‌خانه‌ای، هم مجموعه‌های سیاست‌گذارمانند معاونت‌های برنامه‌ریزی و هم مجموعه‌های کنترلی مانند بازرسی‌ها وهم مجموعه‌های حمایت کننده دارد، لذا زمام کار دست دولت است.

فیروزی در خصوص وضعیت بازار تولید مودم در داخل کشور هم اظهار داشت: در مورد تولید مودم‌های داخلی، سیاست کلی حاکمیت و نظام، حرکت به سمت تولید داخل است که در همین راستا هم می‌تواند اشتغال‌زایی کند و هم می‌تواند ما را از وابستگی برهاند و هم می‌تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری و با صادرات آن کالا، برای کشور ارز‌آوری داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیان کرد: در صورتی که نتوانیم در داخل کشور بعضی از کالاها را به دلیل نبود تکنولوژی موردنظر تامین کنیم و نیازبه آن در جامعه همچنان احساس شود، موضوع واردات آن کالا امری کاملا طبیعی است و باید کالاهایی با کیفیت و با حداقل ارزبری وارد کنیم تا بتواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

فیروزی ، در پایان افزود: موضوعاتی مانند تولید داخل در حوزه بخش‌های دولتی نیست وبا توجه به ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، دولت مانند قبل تصدی گری نمی‌کند و وظایف حاکمیتی و سیاست‌گذاری کلی خود را به جلو می‌برد.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-11-03 12:17

افزودن دیدگاه جدید