کد مطلب: 

262961

مجلس از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در بودجه 1401 حمایت می‌کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی این کمیسیون برای اختصاص بودجه1401 به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی خبر داد.
صدیف بدری

صدیف بدری نماینده حوزه انتخابیه اردبیل در مجلس شورای اسلامی در اینباره گفت: باید قبول کرد که کشور با شرایط اقتصادی خاصی روبه‌رور است، طبعاً شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیانی که خود را با این شرایط وفق داده‌اند و محصولات خلاق و دانش‌بنیان تولید می‌کنند، بازیگران اقتصادی ارزشمدی برای کشور محسوب می‌شوند و باید نیازمندی‌های آنان را مد نظر قرار داد.

آمادگی برای توسعه حمایت قانونی

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: انتظار از این شرکت‌ها این است که بیشتر تلاش خود را بر روی محصولاتی متمرکز کنند که تحت تحریم قرار گرفته است و کشور به آنها نیاز دارند. از دولت نیز انتظار داریم که در قالب پیشنهادات کارشناسی شده یا لایحه، هرگونه نیاز این شرکت‌ها به قانون و حمایت مجلس را به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع دهد. در حال حاضر نمایندگان و مجلس شورای اسلامی، ذهنیت بسیار مثبتی نسبت به فعالان خدوم زیست‌بوم نوآوری در کشور دارند و از هیچ کوششی برای توسعه حمایت‌ها از آنان فروگذار نیستند.

عضو فراکسیون اصلاح نظام اداری کشور، گفت: شرکت‌های خلاق، می‌توانند فعالیت‌های بسیار اثربخشی برای اقتصاد کشور داشته باشند و همچنین از پتانسیل‌های اشتغال‌زای بسیار خوبی خصوصاً در حوزه‌های مانند گردشگری، میراث فرهنگی، تولید نرم افزار و گیاهان دارویی برخوردار هستند. ما در مجلس، آماده هستیم تا در بودجه 1401 سهم بسیار خوبی به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان اختصاص دهیم. بنابراین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند برای تحقق این مهم، پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تلفیق و بودجه ارائه دهد تا بتوان تسهیلات کم بهره را جهت توسعه محصولات خلاق و دانش‌بنیان توسعه داد.

جذب سرمایه ریسک‌پذیر برای شرکت‌های خلاق

این عضو فراکسیون‌های غذا و دارو و فرش و صنایع دستی، با اشاره به نقش مهم شرکت‌های خلاق در کشور، افزود: حمایت مالی از شرکت‌های خلاق باید در دو کانال دنبال شود، اول آنکه تسهیلات کم بهره ، هدفمند و مناسب با طرح را در اختیار طرح‌های خلاقانه قرار داد. دوماً باید ایجاد صندوق های جذب سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، شتابدهنده‌های خلاق، خانه خلاق و نظایر آن را گسترش داد. این مراکز می‌توانند با جذب سرمایه‌گذاران بالقوه آنها را برای مشارکت در طرح‌های مرتبط با صنایع نرم و خلاق اماده کنند.

بدری همچنین گفت: تخصیص بودجه و امکانات به شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان باید در تمام نقاط کشور به صورت موزون و متوازن صورت گیرد. برای مثال در اردبیل یک پارک علمی و فناوری وجود دارد که کارهای بسیار ارزشمندی نیز در آن انجام شده است، اما ظرفیت‌های استان و همچنین علاقه‌مندی و اشتیاق جوانان این خطه بسیار بیشتر از خدمات ارائه شده است.

کارستان جوانان خلاق

وی افزود: گردشگری، خدمات شهری، صنایع، میراث فرهنگی، کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع دستی و چندین حوزه دیگر در استان اردبیل وجود دارد که می‌تواند پذیرای حضور شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان باشد. امیدوار هستیم در دولت جدید، بتوانیم شاهد توسعه هر چه بیشتر زیست‌بوم نوآوری و اکوسیستم صنایع نرم و خلاق در اقصی نقاط کشور باشیم. بی‌شک جوانان خلاق و فناور ایرانی اگر مورد حمایت قرار گیرند، می‌توانند کاری کنند کارستان، تنها باید زمینه مناسب برای آنها فراهم شود، تا همه توطئه‌های دشمنان را در حوزه اقتصاد و فناوری خنثی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-11-01 11:30

افزودن دیدگاه جدید