کد مطلب: 

262898

ارتقای «سواد سایبری» دانش آموزان و خانواده‌ها ضرورت دارد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: سواد سایبری موضوع بسیار مهمی است اگر مردم سواد سایبری نداشته باشند ممکن است خسارات مالی سنگینی را متحمل شوند بنابراین استفاده از فضای سایبری باید به صورت بهره‌برداری هوشمندانه باشد و دانش آموزان و خانواده ها باید بتوانند استفاده هوشمندانه از این فضا داشته باشند.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل

به گزارش سیتنا، سردار غلامرضا جلالی؛ در آیین زنگ پدافند غیرعامل که هم زمان با آغاز ایام نکوداشت پدافند غیرعامل به صورت پخش زنده در شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نوجوانان بسیاری داشتیم که احساس کردند بزرگ شده اند و می توانند از کشورشان دفاع کنند لذا شهدای بسیاری از جمله شهید حسین فهمیده، شهید  بهنام محمدی و ..از  دانش آموزانی بوده اند که در سنین نوجوانی جان خود را نثار  دفاع از انقلاب و میهن کردند.

وی افزود: اخیراً هم شهید علی لندی از نوجوانانی بود که با نثار جان خود نشان داد  همچنان فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و کودکان ما وجود دارد.

سردار جلالی تصریح کرد: آینده از آن بچه هاست پس باید آن را بسازند. دوران دفاع مقدس، فرصت مقدسی بود که دانش آموزان  با اختیار و با شور و شوق فراوان، دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و کشورشان ادا کردند، چه بسیار نوجوانان، که با گریه و التماس به جبهه ها می رفتند و شهید لندی نیز نشان داد که این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی گفت: پدافند یعنی دفاع و این قابلیت ذاتی در وجود انسان ها قرار دارد، انسان از بدو تولد تا پایان عمر، همواره در برابر خطرات از خود دفاع می کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با برشمردن انواع دفاع و جهاد در برابر تهدیدات، ادامه داد: برخی دفاع ها  شامل؛ پنهان شدن، فرار کردن و یا استفاده از اسلحه و مهمات است، اما دفاع بدون اسلحه را پدافند غیرعامل می گویند؛ لذا حفظ خود در برابر سیل و زلزله، نوعی پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد: امروزه سلاح ها تغییر یافته و شکل و شمایلی جدیدی به خود گرفته اند؛ همه ابزار ها ممکن است نظامی نباشد؛ مانند آنچه در برابر سیل و زلزله و... به کار می رود.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: نوع دفاع باید متناسب با ابزار مهاجم بوده و نباید ضعیف تر باشد؛ لذا ابزار دفاعی ما باید از سلاح های متخاصم قوی تر باشد تا بتواند اثر مهاجم را خنثی کند بنابراین ابزارهای دفاعی ما  نه تنها در حد آن، بلکه باید یگ گام جلوتر از سلاح های متخاصم باشد.

وی  افزود: با توجه به تغییر سلاح ها  ضروری است وسیله دفاعی ما نیز تغییر کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باید تلاش کنیم تصوری در دشمن به وجود بیاید که بداند هرگز نمی تواند به ما حمله کند، بنابراین در این شرایط فرآیند بازدارندگی شکل می گیرد و دشمن از ترس به ما حمله نمی کند.

وی با اشاره به آیه «واعدولهم مااستطعتم من قوه ...»، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با استناد به آیات قرآن، همواره بر ضرورت  تجهیز به همه  ادوات در برابر دشمن  تأکید می کنند.

سردار جلالی، پیشرفت در صنایع موشکی را از مصادیق آیه مذکور برشمرد و افزود: شهید حسن تهرانی مقدم برای به نتیجه رسیدن این صنعت مهم تلاش خستگی ناپذیری داشت و موفقیت های امروز در صنعت موشکی را مدیون این شهید بزرگوار هستیم.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون، هیچ کشوری نتوانسته آمریکا را تهدید کند، اما ایران در جریان شهادت سردار سلیمانی آمریکا را تهدید و آن را عملی کرد و پایگاه عین الاسد را زد. بنابراین این دستاورد را مدیون شهدایی هستیم که جان خود را در این مسیر نثار کردند.

وی گفت: اگر نوع تهدایدات و تکنولوژی های دشمن تغییر کرد پدافندهای  مانیز باید تغییر کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: پدافند سایبری، پدافند نظامی، پدافند شیمیایی، پدافند زیستی یا بیولوژیک، پدافند مردم محور و دفاع از مردم،  پدافند اقتصادی، پدافند کالبدی یا حفاظت از زیر ساخت ها از جمله پدافندهایی هستند که در دستور کار این  سازمان قرار دارد.

وی افزود: در حوزه پدافند زیستی  فعالیت ها را بهداشت محور دنبال می کنیم لذا هر فردی باید بهداشت فردی را رعایت کند و سبک غذایی سالم، حلال و در دسترسی را  دنبال کند، بهداشت کار یعنی این که، ضوابط بهداشت کار را رعایت کنیم تا بتوانیم در دوران کرونا فعالیت خود  را  ادامه دهیم.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: سواد سایبری موضوع بسیار مهمی است اگر مردم  سواد سایبری نداشته باشند ممکن  است خسارات مالی سنگینی را متحمل شوند.

وی ادامه داد: امروز بیسواد کسی است که نتواند در حوزه سایبری کار کند و خسارت ببیند، بنابراین استفاده از فضای سایبری باید به صورت بهره‌برداری هوشمندانه باشد و دانش آموزان و خانواده ها باید بتوانند استفاده هوشمندانه از این فضا داشته باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که امروزه فراگیری مباحث  فضای سایبری یک واجب شرعی است، اظهار کرد: تمام فعالیت های مسئولان  توسط قرارگاه فعال اقتصادی دشمن، رصد می شود،
فرهنگ عدم اسراف و پرهیز از اسراف باید توسعه باید اما دشمن عکس این موضوع را تبلیغ و ترویج می کند بنابراین استفاده از کالای داخلی و خود داری از اسراف باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: در پدافند غیرعامل در هر شرایطی باید بتوانیم برای «دفاع از خانواده»؛ «دفاع از محله»؛ «دفاع از مدرسه»؛ «دفاع از شهر» و در نهایت، «دفاع ملی»، برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2021-10-30 16:09

افزودن دیدگاه جدید