کد مطلب: 

262878

پنهان‌سازی گوگل پیرامون حفظ حریم خصوصی کاربران واتساپ

تحقیقات دادستان کل ایالتی گوگل را متهم به نقض قوانین کرده و نشان داده است که گوگل عمداً کاربران واتس اپ را در مورد حریم خصوصی آنها گمراه کرده است.
واتساپ

به گزارش سیتنا به نقل از سایت پلیس فتا، از سال 2015، کاربران WhatsApp قادر به پشتیبان گیری از پیام ها و رسانه های خود در Google Drive هستند، این ظاهراً یک نسخه پشتیبان خصوصی و رمزنگاری شده بود، اما تحقیقات دادستان کل ایالتی گوگل را متهم به نقض قوانین کرده است. تحقیقات آن‌ها نشان داده است که گوگل عمداً کاربران واتس اپ را در مورد حریم خصوصی آنها گمراه کرده است.

در حالی که در یک پست وبلاگ Google در سال 2015 در مورد همکاری Google WhatsApp ذکر شده بود: "WhatsApp برای Android به شما امکان می دهد از سابقه چت، پیام های صوتی ، عکس ها و فیلم های خود در Google Drive نسخه پشتیبان تهیه کنید"، یک یادداشت داخلی 2016 دیدگاه مخالفی را بیان کرد.

پیام های کنونی WhatsApp در مورد رمزگذاری سرتاسری به طور کامل دقیق نیست. " .. "WhatsApp در حال حاضر تبلیغات بازاریابی می کند که تمام ارتباطات از طریق محصول آن رمزگذاری شده است و کلیدهایی وجود دارد که فقط کاربران در اختیار دارند. آنها نتوانسته اند توضیح دهند که داده های به اشتراک گذاشته شده از WhatsApp در خدمات شخص ثالث از ضمانت یکسانی برخوردار نیستند. این شامل پشتیبان گیری از Google Drive می شود. " .. "برای کاربران مهم است بدانند که وقتی فایل های رسانه ای WhatsApp با اشخاص ثالث مانند Drive به اشتراک گذاشته می شود ، دیگر فایل ها توسط WhatsApp رمزگذاری نمی شوند."

گوگل همچنین پنهان کرد که اطلاعات در واقع به صورت متنی ساده در Google Drive کاربر ذخیره می شود زیرا دسترسی مستقیم به داده های ذخیره شده را با یادداشت داخلی Google به آنها نشان نمی دهد و همچنین گوگل "به طور مبهم" از ارتباطات WhatsApp کاربران در Google Drive پشتیبان گیری می کند. البته گوگل هرگز فاش نکرد که آنها به اطلاعات کاربر WhatsApp دسترسی کامل دارند و دادستان کل خاطرنشان می کند که شرایط خدمات Google Drive در آن زمان حتی به آنها اجازه می داد تبلیغات را بر خلاف اطلاعات موجود در آن بفروشند.

تأیید حریم خصوصی ، حذف و پنهان سازی Google باعث افزایش تقاضا برای سرویس پشتیبان گوگل شده است.

کاربران به سرعت برای پشتیبان گیری از ارتباطات WhatsApp در Google Drive ثبت نام کردند. تا ژوئن سال 2016 ، حدود 434 میلیون کاربر WhatsApp از 345 میلیارد فایل WhatsApp در Google Drive پشتیبان گرفتند ، که حدود یک چهارم یک میلیارد مشتری جدید Google Drive را برای آن ایجاد کرد. تا ماه مه 2017 ، گوگل درایو تقریباً 750 میلیون حساب پشتیبان جدید WhatsApp به دست آورد. به طور خلاصه ، گوگل مشکلی در نقض حریم خصوصی تقریباً یک میلیارد کاربر ندارد ، اگر به او در توسعه تجارت خود کمک کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-10-30 10:43

افزودن دیدگاه جدید