کد مطلب: 

262826

زارع‌پور: افزایش آمادگی در مقابل حملات سایبری ضرورت دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمله سایبری روز سه شنبه به سامانه هوشمند سوخت گفت: روزانه با چندین حمله سایبری از حملات ساده گرفته تا حملات پیچیده مواجه هستیم؛ بر این اساس ضروری است بیش‌ از پیش آمادگی خودمان را برای مقابله با حملات سایبری افزایش دهیم.
عیسی زارع‌پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیران شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ثابت(FCP) با اشاره به حمله سایبری روز سه شنبه به سامانه هوشمند سوخت گفت: در تقسیم‌ کاری که برای پیشگیری و مقابله با حوادث سایبری پیش‌بینی شده، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی بر عهده پدافند غیرعامل و مرکز راهبردی افتا است، بنابراین وزارت ارتباطات در این زمینه مسئولیتی ندارد و به همین دلیل تا امروز در این‌باره موضع‌گیری نداشتیم.

وی با تأکید بر ضرورت موضع‌گیری واحد در این‌باره اظهار کرد: گاهی تشتت در اطلاع‌رسانی و فرماندهی باعث ایجاد حاشیه می‌شود به همین دلیل ترجیح دادیم برای حفظ آرامش جامعه اعلام موضعی نداشته باشیم چون در اصل مسئولیتی هم نداشتیم اما درعین‌حال از همان ابتدا در تماس با وزیر نفت برای هرگونه کمکی اعلام آمادگی کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه امروز دنیا، دنیای تقابل سایبری است، گفت: بر اساس گزارش‌ مرکز پایش امنیت سایبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روزانه با چندین حمله سایبری از حملات ساده گرفته تا حملات پیچیده مواجه هستیم؛ بر این اساس ضروری است بیش‌ازپیش آمادگی خودمان را برای مقابله با حملات سایبری افزایش دهیم.

زارع پور در ادامه با بیان اینکه وضعیت ارتباطات دیتای ثابت در کشور راضی‌کننده نیست، گفت: ما برخلاف بسیاری از کشورهای جهان، مسیر متفاوتی را در زمینه توسعه ارتباطات پیش گرفته‌ایم و به همین دلیل امروز شاهد توسعه نامتوازن ارتباطات ثابت و سیار هستیم و برخلاف ارتباطات سیار، ارتباطات ثابت آن‌چنان‌که باید توسعه پیدا نکرده است.

وی افزود: در اغلب کشورها، کاربران اینترنت برای مدیریت ترافیک مصرفی خود در منزل از فناوری تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. این در هر حالی است که کاربران ایرانی در منزل هم از فناوری موبایل استفاده می‌کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: باید این موازنه را تغییر دهیم، و بر اساس برنامه‌ تقدیمی به نمایندگان مجلس در هنگام اخذ رای اعتماد، مأموریت‌ خودمان را در تغییر این موازنه با همراهی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ثابت، محقق کنیم.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه توسعه ارتباطات پرسرعت ثابت در دولت سیزدهم بحثی راهبردی است، گفت: عزم دولت سیزدهم بر توسعه ارتباطات ثابت است و موانع پیش رو نمی‌تواند ما را از رسیدن به این هدف باز دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خدمات ارتباطی ثابت در مسیر توسعه ارتباطات ثابت نقش کلیدی دارند، گفت: ما در وزارت ارتباطات آمادگی داریم تمام ظرفیت‌های کشور را پای‌ کار بیاوریم تا ارتباطات ثابت به‌سرعت روی ریل توسعه قرار گیرد و این اتفاق باید در دو سه سال آینده رقم بخورد.

وزیر ارتباطات در ادامه تصریح کرد: در این راستا به‌زودی کارگروهی تشکیل و نماینده ویژه‌ای منصوب خواهد شد و مسئول توسعه ارتباطات ثابت در کشور خواهد بود.

زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاتمه گفت: برای تحقق پروژه بزرگ ملی توسعه ارتباطات ثابت در کشور کار بزرگی را در پیش داریم و امیدوارم در کنار هم بتوانیم تا چهار سال آینده حداقل ۲۰ میلیون پورت پرسرعت ثابت را عملیاتی کنیم.

پیش از سخنان وزیر ارتباطات، مدیران شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ثابت(FCP) به بیان نظرات، پیشنهادات و چالش‌های پیش‌روی خود در توسعه ارتباطات ثابت پرداختند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-10-28 08:57

افزودن دیدگاه جدید