کد مطلب: 

262613

ریاضی: حداکثر توان داخلی برای تکمیل 70 درصد باقی‌مانده‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات آماده است

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: تا به امروز 30 درصد از شبکه ملی اطلاعات انجام شده و 70 درصد از آن باقی مانده است که این بخش باید حداکثر تا سه سال آینده انجام شود که بخش بزرگی از توان داخلی می‌تواند در برنامه‌ریزی، طراحی راهبرد، اجرا و پیشبرد شبکه‌ی ملی اطلاعات همکاری داشته باشند.
ریاضی: حداکثر توان داخلی برای تکمیل 70 درصد باقی‌مانده‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات آماده است

مهندس حسین ریاضی، رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارزیابی توان فعلی شرکت‌های داخلی برای تکمیل و پیشبرد پروژه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات، گفت: بخش بزرگی از توان داخلی می‌تواند در برنامه‌ریزی و طراحی راهبرد شبکه‌ی ملی اطلاعات کمک شایانی کند؛ به طوری که بر اساس توانمندی‌ها در اجرای آن مشکلی رخ ندهد.

رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، بیان کرد: بر اساس امکانات موجود، تا به امروز 30 درصد از شبکه ملی اطلاعات انجام شده و 70 درصد از آن باقی مانده است که این بخش می‌تواند حداکثر تا سه سال آینده انجام شود.

ریاضی، گفت: شورای عالی فضای مجازی قانون بالا دستی برای شبکه‌ی ملی اطلاعات تدوین کرده است که چندین سال از آن می‌گذرد و البته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اولویت وزارت متبوعش را اجرای کامل شبکه‌ی ملی اطلاعات دانسته است.

وی، تاکید کرد: اولین حرکت، تدوین برنامه‌های اجرایی در لایه‌های پایین برای شبکه‌ی ملی اطلاعات است، یعنی قبل از اینکه دست به اجرا بزنیم در مرحله اول باید وضعیت فعلی فعالیت‌هایی که برای شبکه‌ی ملی اطلاعات انجام شده است را بررسی کرد و بر اساس آن راهبرد و طراحی برای اجرای کامل شبکه‌ی ملی اطلاعات صورت گیرد که بعد از طراحی برنامه، به فاز اجرایی برسیم.

ریاضی، تشریح کرد: سندیکای صنعت مخابرات باید با مهندس انصاری، معاون برنامه‌ریزی و راهبرد وزارت ارتباطات و مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات همکاری لازم را به عمل آورد تا طراحی و برنامه‌ی راهبری برای اجرای شبکه‌ی ملی اطلاعات هر چه سریع‌تر تدوین شود.

ریاضی: حداکثر توان داخلی برای تکمیل 70 درصد باقی‌مانده‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات آماده است

ریاضی ، ادامه داد: کنفرانس ظرفیت برای شبکه‌ی ملی اطلاعات برگزار شد و در آن بخش صنعت و بخش خصوصی توانمندی‌ها و ظرفیت خود را نشان دادند و طبق اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرفیت‌های بالایی در صنعت وجود دارد که برای ایجاد شبکه‌ی ملی اطلاعات باید به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: کنفرانس ظرفیت دو جنبه داشت، یکی بخش خصوصی و صنعت که انجام شده است و دیگری ارائه‌ی بخش حاکمیت و اپراتورها برای ایجاد شبکه‌ی ملی اطلاعات است که ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد.

ریاضی گفت: در این فرصت یک ماهه مهندس انصاری باید طرح و راهبرد اجرایی را تدوین تا در کنفرانس ظرفیت ارائه و تکلیف بخش های اجرایی برای سه سال آینده در ایجاد و تکمیل کار مشخص شود، بنابراین تا حداکثر یک ماه آینده کنفرانس دیگری برپا می‌گردد که حاکمیت برنامه‌های اجرایی خود را ارائه و در نهایت باعث رسیدن به فاز اجرایی، مطابق راهبردها و برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد شد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-10-21 12:01

افزودن دیدگاه جدید