کد مطلب: 

262588

مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به سیتنا: ظرفیت‌های تولید داخل در حوزه‌ی مودم در حال افزایش است/ شاهد افزایش دو برابری حجم مصرفی مشترکان در دوره کرونا هستیم

مدیرعامل ایرانسل، گفت: به منظور پاسخگویی به نیاز مشترکان در حوزه‌ی مودم و افزایش ظرفیت تولید، خط تولید داخلی مودم را راه اندازی کرده ایم تا بتوانیم نیاز متقاضیان را با تولید داخل پوشش دهیم.
مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به سیتنا: ظرفیت‌های تولید داخل در حوزه‌ی مودم در حال افزایش است/ شاهد افزایش دو برابری حجم مصرفی مشترکان در دوره کرونا هستیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر بیژن عباسی‌آرند در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن‌همراه ایرانسل در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون راه حلی برای کاهش هزینه‌ی سرویس اینترنت ثابت TD-LTE این اپراتور، توضیح داد: یک بخش از هزینه‌ی سرویس TD-LTE هزینه تامین مودم است که ما مودم را با قیمت مشخص در بازار عرضه می‌کنیم، اما شبکه‌ی فروش و توزیع کنندگان، بخش خصوصی هستند و آنها با توجه به شرایط بازار قیمت گذاری می‌کنند و این نکته باعث می‌شود زمانی که تقاضا در بازار زیاد است، مودم با قیمت بالاتری عرضه شود که راهکار اصلی مدیریت بازار توزیع است.

وی ادامه داد: ایرانسل خط تولید داخلی مودم را با همین هدف راه اندازی کرده است تا بتوانیم نیاز متقاضیان را با تولید داخل پوشش دهیم، لذا با افزایش ظرفیت تولید، نیاز بازار را پاسخگو خواهیم بود و با توجه به سیاست‌های دولت در حمایت از تولید داخل، ما هم به دنبال افزایش ظرفیت‌های تولید داخل در حوزه‌ی مودم هستیم.

وی پیرامون تعرفه‌ی فعلی اینترنت ثابت TD-LTE هم گفت: در حال حاضر تعرفه‌ی سرویس اینترنت ثابت TD-LTE نصف تعرفه‌ی موبایل است و این کف تعرفه است و برای مردم منصفانه است.

عباسی‌آرند، در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر کاهش سرعت اینترنت طی هفته‌های اخیر و شائبه‌هایی که پیرامون کاهش پهنای باند اختصاص یافته توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورها مطرح است، توضیح داد: ظرفیتی که اپراتورها تحویل مشترکان می‌دهند در دو حوزه است، یکی سرویس‌های داخلی بر بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات است و یکی اینترنت بین الملل یا ترافیک دیتای بین الملل است. در حوزه‌ی ترافیک دیتای بین الملل ما متناسب با نیاز مشترکان، ظرفیت سازی کرده‌ایم و شرکت ارتباطات زیرساخت هم به عنوان متولی اصلی دریافت و تحویل ظرفیت به سرویس دهنگان در حال تلاش است.

وی افزود: در برخی ساعات شبانه روز، شبکه به حداکثر مصرف رسیده است و شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تامین کننده‌ی ظرفیت تلاش می کند تا ظرفیت را توسعه دهد و در شبکه اپراتورها هم طبیعتا با توجه به حجم ترافیک یک منطقه اشباع در شبکه ایجاد می‌شود که ما در ایرانسل بر ظرفیت شبکه نظارت داریم و هر جا اشباع ایجاد شود تلاش می‌کنیم که ظرفیت سازی کنیم.

مدیرعامل ایرانسل در پایان خطاب به خبرنگار سیتنا، گفت: واقعیت این است که مصرف مشترکان، بعد از کرونا رشد بسیاری داشته است و شاهد مصرف دو برابری بوده‌ایم، لذا ظرفیت موجود شبکه بیشتر از پیش بینی های ابتدایی بوده است که اپراتورها را در ساعات پیک و مصرف بالا با مشکل مواجه کرده است.

خبرنگار: زهرا طاهری
عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-10-20 17:10

افزودن دیدگاه جدید