کد مطلب: 

262570

زارع پور: نگاه فرهنگی و رسانه‌ای به حوزه ICT الزامی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: فناوری اطلاعات یک فناوری اجتماعی است و باید نگاه فرهنگی و رسانه ای با طرح های توسعه این حوزه آمیخته باشد
عیسی زارع‌پور

به گزارش سیتنا، وزیر ارتباطات در جلسه امروز شورای معاونان، علی‌اصغر انصاری را به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، و مهدی سالم را به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای معرفی کرد.

عیسی زارع‌پور در جلسه تکریم و معارفه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، مجری و دبیر شورای راهبردی شبکه ملی اطلاعات، و مشاور فرهنگی و رسانه‌ای خود با تکریم از فرهاد معارفی معاون سابق برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، از وی خواست تجربیات و دانش خود را در این حوزه در اختیار همکاران وزارت ارتباطات قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات باید مغز متفکر برای بخش ICT کشور باشد، افزود: تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این معاونت نه تنها در ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات بلکه در بخش فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نیز باید تاثیرگذار باشد.

زارع‌پور تصریح کرد: این برنامه‌ها باید در مسیر اهداف کلان کشور که محور آن شبکه ملی اطلاعات است قرار گیرد.

وی با تاکید بر دست‌یابی به اهداف و راهبردهای این حوزه، افزود: این معاونت باید چشم بیدار وزارت ارتباطات باشد و وضعیت ICT کشور را با شاخص‌های قابل سنجش، لحظه به لحظه رصد کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره انتصاب مهدی سالم به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای گفت: فناوری اطلاعات یک فناوری اجتماعی است و باید نگاه فرهنگی و رسانه ای با طرح های توسعه این حوزه آمیخته باشد.

وی افزود: برای هر اقدام و عملی در این حوزه تهیه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای الزامی است تا افکار عمومی را اقناع کند.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه وزیر ارتباطات از فرهاد معارفی معاون سابق برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، و مهدی کریمی مجری و دبیر سابق شبکه ملی اطلاعات در وزارت ارتباطات تقدیر کرد و احکام انتصاب علی‌اصغر انصاری به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و همچنین مجری و دبیر شورای راهبردی شبکه ملی اطلاعات، و حکم مهدی سالم مشاور فرهنگی و رسانه‌ای وزیر ارتباطات نیز اهدا شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-10-20 09:10

افزودن دیدگاه جدید