کد مطلب: 

262494

فعالیت 1400 شرکت خلاق در خانه‌های نوآوری کشور

معاون علمی وفناوری رییس جمهوری، گفت: حدود 1400 شرکت خلاق در خانه های خلاق و نوآوری در کشور فعال هستند که برخی عنوان دانش‌بنیانی را نیز دارند.
سورنا ستاری

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نمایشگاه فناوری های نرم، صنایع فرهنگی و خلاق بازدید کردند.

در این نمایشگاه دستاوردهای شرکت های خلاق و خانه های خلاق و نوآوری در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی به نمایش درآمد.

نمایشگاهی که در آن حدود 20 شرکت خلاق و 10 خانه خلاق و نوآوری از همدان، کاشان، اصفهان، تهران، سیستان و بلوچستان، تبریز و یزد دستاوردهای خود را ارائه کردند. در این نمایشگاه محصولات صنایع خلاق که تاثیر مستقیم در احیای میراث فرهنگی ما دارند نمایش داده شد. دستاوردهای گوناگونی از حوزه‌های فنارهای نرم و نرم‌افزار و انیمیشن تا پوشاک سنتی و گردشگری و کسب وکارهای دیجیتال صنایع دستی و بسته بندی خلاق.

این دستاوردها در نمایشگاه محصولات دانش بنیان و خلاق ایران ساخت سالنA 37 به نمایش درآمد.

توسعه فعالیت 1400 شرکت خلاق

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم توسعه زیست بوم خلاق کشور را یکی از برنامه های اصلی معاونت علمی و فناوری دانست و گفت: حدود 1400 شرکت خلاق در خانه های خلاق و نواوری در کشور فعال هستند که برخی عنوان دانش‌بنیانی را نیز دارند. حوزه فناوری های نرم وصنایع خلاق در واقع تجاری سازی حوزه علوم انسانی است. در این حوزه ایران یک قدرت در دنیا است. چرا که ما تمدنی بیش از 5 هزار ساله و سابقه قدیمی در جهان اسلام داریم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: بحث علوم انسانی یکی از موضوعات جدی در توسعه صنایع خلاق در تمام بخش های آن همچون طراحی لباس، صنایع دستی و انیمیشن  ورزش وتندرستی رسانه های شنیداری ودیداری طراحی است. پس بازارسازی برای این شرکت ها بحثی مهم است.

ضرورت همکاری با وزارت میراث فرهنگی برای توسعه زیست بوم خلاق

معاون علمی وفناوری رییس جمهوری با اشاره به انتصاب رییس ستاد اجرایی سازی سند فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق همچنین بیان کرد: ما در حال اجرایی سازی این سند هستیم تا این صنایع قدرتمند شوند و بتوانند بازار را در اختیار بگیرند و امروز شرکت هایی در این نمایشگاه حضور دارند که  در حوزه صنایع دستی  گردشگری و‌میراث فعال هستند اما از فناوری های روز مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا نیز برای توسعه محصول خود استفاده کرده اند یا از تکنیک های جدید یا آلیاژهای نو بهره برده اند.

ستاری با بیان اینکه تجاری سازی علوم انسانی از مباحث جدی معاونت علمی است که در قالب صنایع خلاق در حال رخ دادن است، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز برای توسعه این موضوع کمک بزرگی کرد و امیدواریم توسعه زیست بوم خلاق را نیز با همکاری این وزارتخانه بیشتر شاهد باشیم.

ضرورت اصلاح روند عرضه محصولات خلاق و صنایع فرهنگی

در ادامه این مراسم عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز بیان کرد: فعالیت های متنوع و خوبی در معاونت علمی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی انجام شده است. نقطه قابل توجه این اقدامات کاربردی و تجارس سازی و عملیاتی بودن آن ها است.

ضرغامی ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت های خلاق و محصولاتی را دیدم که در حوزه های مختلف که نیاز امروز وزارتخانه است تولید می شود و برخی حلقه مفقوده این بخش ها است که با استفاده از توانمندی نیروی جوان و خلاق در این حوزه ها به خوبی کار شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین افزود: آشنایی امروز با این فناورهای نرم و بخش ها می تواند موثر در ادامه فعالیت های ما در وزارت خانه باشد. ما داشته ها و ظرفیت های فراوانی در کشور داریم که یکی از مشکلات عرضه درست آنها است. پس تسهیل در عرضه و تقویت تقاضا در همه حوزه ها از جمله صنایع دستی باید حل شود و استفاده از فناوری های جدید و ایجاد زیرساخت ها باید انجام شود تا دغدغه ارتباط با مشتری و مخاطب نداشته باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-10-18 13:55

افزودن دیدگاه جدید