کد مطلب: 

262485

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در 182 نمایشگاه خارجی

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: تاکنون 182 نمایشگاه خارجی در فهرست حمایتی صندوق نوآوری در حوزه‌های مختلف قرار گرفته است.
مرضیه شاوردی

به گزارش سیتنا، نوزدهمین رویداد «یکشنبه‌‌های صادراتی» صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز یکشنبه 25 مهرماه سال جاری با موضوع پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشور ازبکستان و به منظور ارائه مشاوره و مدیریت صادرات محصولات دانش بنیان به این کشور در حوزه صنعت ساختمان در محل صندوق نوآوری برگزار شد.

کلینیک مدیریت صادرات دانش بنیان، برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان و آشنایی بیشتر شرکت‌های دانش بنیان با فرصت‌ها و چالش‌های حضور در بازارهای بین‌المللی، رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» را به‌صورت هفتگی برگزار می‌کند. در این رویداد یک هیات تجاری از بازارهای هدف تجاری با شرکت‌های دانش بنیان به‌صورت حضوری و آنلاین دیدار می‌کنند و ضمن آشنایی با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در هر حوزه، امکانات و فرصت‌های حضور آنها در بازار کشور هدف را تشریح و بررسی می‌کنند.

در نوزدهمین رویداد یکشنبه‌های صادراتی، دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در سخنانی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه بازار با ازبکستان در حوزه‌های سلامت، موادپیشرفته، گیاهان دارویی و زیرساخت است، تصریح کرد: ایران در شاخص جهانی فناوری در رتبه 60 قرار گرفته است و رتبه ازبکستان در این شاخص ۸۰ است که ایران می‌تواند به این کشور در زمینه تولید محصولات پیشرفته و صادرات آنها کمک کند.

شاوردی در مورد خدمات صندوق نوآوری نیز بیان کرد: صندوق به عنوان نهاد تامین مالی خدمات متعددی را به شرکت‌های دانش بنیان همچون ارائه تسهیلات با بهره ترجیحی نسبت به نظام بانکی، خدمات صدور ضمانت‌نامه از مسیر بانک‌ها، خدمات سرمایه‌گذاری و خدمات توانمندسازی را به صورت بلاعوض اعطا می‌کند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات صادراتی این صندوق را شامل «توانمندسازی صادراتی»، «شبکه‌سازی صادراتی» و «تامین مالی صادراتی» اعلام کرد و گفت: در خدمات توانمندسازی سرویس‌هایی چون آموزش و مشاوره صادراتی، استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت فکری به شرکت‌ها ارائه می‌شود.

شاوردی ادامه داد: در بخش آموزش در داخل کشور این صندوق تا سقف ۹۰ درصد هزینه‌ها به میزان ۱۰ میلیون تومان به شرکت‌ها پرداخت خواهد کرد و برای آموزش در سایر کشورها نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان (۹۰ درصد هزینه‌ها) به شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: صندوق نوآوری در بخش ارائه مشاوره کسب و کار نیز تا سقف ۱۰ میلیون تومان (۹۰ درصد) و برای یادگیری شرکتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان (۹۰ درصد) از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و ۷۰ درصد هزینه‌های مربوط به استانداردهای صادراتی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و برای تمدید این استانداردها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را تامین می‌کند. همچنین ۷۰ درصد از هزینه‌های تاییدیه‌های ملی تا سقف ۶۰ میلیون تومان و ۷۰ درصد هزینه‌های تمدید آن تا سقف ۳۰ میلیون تومان از سوی این صندوق به شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه اظهار کرد: پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی در حوزه استاندارد تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان، ۷۰ درصد هزینه‌های مربوط به استانداردهای تخصصی-سیستمی ‌تا سقف ۶۰ میلیون تومان و ۷۰ درصد هزینه‌ها برای تمدید این استاندارد تا سقف ۳۰ میلیون تومان به شرکت‌ها از دیگر خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری است.

شاوردی گفت: همچنین در خدمات حفاظت از مالکیت فکری در حوزه صادرات، ۷۵ درصد از هزینه‌های تحلیل پتنت تا سقف ۲۰ میلیون تومان در سال و ۸۵ تا ۹۰ درصد از هزینه‌های مربوط به ثبت اختراع خارج کشور تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در سال به شرکت‌ها اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای ثبت نشان تجاری در خارج از کشور نیز ۸۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و برای ثبت طرح صنعتی در خارج کشور نیز ۸۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۴۵ میلیون تومان از سوی صندوق نوآوری پرداخت می‌شود.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: تاکنون 182 نمایشگاه خارجی در فهرست حمایتی صندوق نوآوری در حوزه‌های مختلف قرار گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-10-18 10:38

افزودن دیدگاه جدید