کد مطلب: 

262391

تنوع در محصولات گوناگون دانش‌بنیانی با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات

بیش از 1500 شرکت عنوان دانش‌بنیانی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‌ای، از مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی دریافت کرده‌اند تا با فعالیت‌های خود توسعه‌دهنده این حوزه فناورانه در کشور باشند.
شرکت دانش‌بنیان

به گزارش سیتنا، برنامه‌های کاربردی، صنعت انیمیشن و بازی های ویدئویی، پلتفرم، زیرساخت، امنیت فضای تبادل کالا و خدماتی است که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند. اهمیت این حوزه برای کشور بسیار زیاد است و پیشرفت در آن تحول در عرصه های مختلف مانند اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد. پس ایده ها و خلاقیت ها و اجرایی کردن آن کمک زیادی به رشد این حوزه می کند. از این رو این شرکت ها با استفاده از 110 خدمت مرکز دانش بنیان توانسته اند به خوبی رشد کنند و فعالیت های خود را در سال های اخیر گسترش دهند.

توسعه این فناوری ها کمک زیادی به ارتقای زندگی مردم می کند. با فناوری اطلاعات و ارتباطات تعامل با دورترین نقاط در کره زمین امکان پذیر می شود؛ شاید این یکی از اول ترین کاربردهای این فناوری باشد. اما در پیشرفته ترین حالت محصولات توسعه یافته از این فناوری مهم؛ نیازی برای پیشرفت فناورانه سایر حوزه ها همچون کشاورزی، حمل و نقل، سلامت، نانو و لیزر است. به عنوان مثال پهپادها از جمله محصولات فناورانه هستند که برای رصد زمین های کشاورزی در حال حاضر کاربرد دارند. استفاده از فناوری اطلاعات در آنها مشهود است یا سامانه های اطلاعات مکانی. استفاده از محصولات بومی و ایران ساخت در هر یک از این حوزه ها علاوه بر رفع نیاز کشور به ارتقای فناورانه نیز کمک می کند.

همچنین در بحرانی مانند کرونا این محصولات فناورانه در این حوزه بود که آموزش از راه دور را به خوبی توسعه داد. پس این فناوری در حوزه آموزش نیز کاربردی تاثیرگذار دارد. همچنین این روزها تجارت الکترونیک با سرعت در حال جایگزین شدن تجارت سنتی است.

پس فعالیت این هزار و 546 شرکت دانش بنیان در کشور مهم است و تاثیرگذار. زیرا محصولات فناورانه و ایران ساخت آنها کمک بزرگی است برای حرکت به سوی تحول و دگرگونی.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-10-16 12:20

افزودن دیدگاه جدید