کد مطلب: 

262321

برگزاری کنفرانس شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی با حضور وزیر ارتباطات

کنفرانس «شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی» به دلیل شرایط کرونایی، با حضور افراد متخصص و مرتبط با موضوع دور هم جمع هستند تا ظرفیت هر بخش شناسایی شود.
شبکه ملی اطلاعات

به گزارش سیتنا، کنفرانس «شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی» با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ۵۰ شرکت داخلی حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، جمعه 23 مهرماه 1400 در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

پیش‌تر نیز در 25 شهریور ماه سال جاری، رویداد خودنمایی زنجیره تامین داخلی به منظور بومی سازی شبکه ملی اطلاعات با حضور شرکت‌های عضو سندیکای صنعت مخابرات ایران، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران و نمایندگان تعدادی از تشکل‌های حوزه ICT و شرکت‌های فعال این حوزه و با هدف بومی سازی شبکه ملی اطلاعات و در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در رویدادهایی این چنینی به شناسایی توانمندی‌های شرکت‌هایی که امکان نمایش توانایی‌های خود را ندارد، پرداخته شد. 

گفتنی است؛ کنفرانس «شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی» به دلیل شرایط کرونایی، با حضور افراد متخصص و مرتبط با موضوع دور هم جمع هستند تا ظرفیت هر بخش شناسایی شود.

فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات و دبیر کنفرانس «شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی» گفت: در این کنفرانس علاوه بر بخش‌های مرتبط در بخش غیردولتی، مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که مسئولیت پیشبرد شبکه ملی اطلاعات را بر عهده دارند حاضر هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما در شبکه‌های سیار پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما در شبکه ثابت که زیرساخت اپراتور تلفن همراه است کارهای زیادی انجام نشده و این موضوع یکی از دلایل عدم پیشرفت مطلوب و کافی شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شود.

رستگار تصریح کرد: همان‌طور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز تأکید کرده است شبکه ملی اطلاعات دارای بخش زیرساختی (زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات) و غیر زیرساختی (شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌هایی برای رشد کسب‌وکارهای اینترنتی و اپلیکیشن‌ها) است که تعدادی از شرکت‌ها در این حوزه در نمایشگاه فعال هستند.

وی گفت: معمولاً در سال‌های گذشته به بخش زیرساختی یا کمتر پرداخته می‌شد، یا به‌ صورت ضعیف این موضوع مورد توجه بود، اما امسال بخشی در نمایشگاه به محتوا، پلتفرم‌ها‌، شبکه‌های اجتماعی و نظایر آن تخصیص داده شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-10-14 10:30

افزودن دیدگاه جدید