کد مطلب: 

262276

تصویب 2/4 میلیارد تومان به منظور سرمایه بذری مورد نیاز شتابدهنده‌ها

مدیر اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: 2/4 میلیارد تومان برای سرمایه بذری موردنیاز شتابدهنده‌ها مصوب شده که 180 میلیون تومان آن محقق شده است. درحوزه تامین ودیعه رهن فضای استقرار صاحبان ایده نیز 27/5 میلیارد تومان به شتابدهنده‌ها پرداخت کردیم.
دکتر مصطفی بغدادی

به گزارش سیتنا، دکتر مصطفی بغدادی در هفتمین رویداد «پیوند» که در حوزه نوشت‌افزار برگزار شد، گفت: رویداد «پیوند» به دنبال شناسایی و ارزیابی افراد صاحب ایده و طرح، معرفی شتابدهنده‌های دانش بنیان به صاحبان ایده و تامین سرمایه بذری صاحبان ایده است.

وی افزود: همچنین مبلغ 300 میلیون تومان به صورت بلاعوض در قالب خدمت گرنت تحقیق و توسعه طی سال جاری به شتابدهنده‌ها پرداخت خواهد شد.

بغدادی در مورد مجموعه خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به اکوسیستم نوآوری کشور بیان کرد: در حال حاضر بیش از 70 خدمت در صندوق نوآوری به اکوسیستم ارائه می‌شود که این خدمات محدود به موسسات و شرکت‌های دانش بنیان نیست و با وجود محدودیت‌ها، از طریق هم‌سرمایه‌گذاری، این خدمات به شرکت‌های فناور و کسب و کارهای نوپا، استارت‌آپ‌ها، مراکز فناور و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز ارائه می‌شود.

مدیر اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: با توجه به اینکه ورود صندوق به حوزه VC به دلیل حجم مالی به صلاح نبود، خدمت هم‌سرمایه‌گذاری را پیگیری کردیم و این خدمت از طریق عاملین صندوق اعم از صندوق‌های جسورانه بورسی و صندوق‌های پژوهش و فناوری انجام شد.

بغدادی گفت: رویداد پیوند از مجموعه رویدادهای صندوق است که هدف آن بهم‌رسانی نیست، بلکه به اشتراک گذاشتن ایده‌ها با کمک شتابدهنده‌های دانش بنیان جهت رسیدن به مرحله «دوشنبه‌های استارت‌آپی» است. رویداد پیوند شامل تیم‌هایی هستند که حدود یکسال فعالیت‌های خود را در حوزه فرهنگی دنبال کرده و در این مورد تیم‌ها باید در کنار شتابدهنده‌های دانش بنیان وارد مرحله رشد شوند.

وی تصریح کرد: در سلسله رویدادهای «پیوند» تلاش کردیم تا هسته‌های نوآور و خلاق را در کنار شتابدهنده‌ها قرار دهیم و صاحبان ایده این اطمینان را داشته باشند که صندوق نوآوری منابع مالی مورد نیاز را در اختیار شتابدهنده‌ها قرار می‌دهد.

مدیر اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 33 رویداد از جنس «دوشنبه‌های استارت‌آپی» و «پیوند» را برگزار کردیم، گفت: در این رویدادها، استارت‌آپ‌ها مراحل شتابدهی را طی کردند و محصول خود را جهت جذب سرمایه ارائه دادند، اما تعدادی ایده‌پرداز که ایده‌های خوبی دارند، برای تبدیل ایده‌شان به محصول نیازمند خدمات شتابدهی هستند که این اتفاق در رویداد «پیوند» می‌افتد.

در صنعت نوشت‌افزار باید به صادرات فکر کنیم

در ادامه این رویداد نیز، محمد یقینی، مدیرعامل مجمع تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی‌گفت: با توجه به محتوای خارجی نوشت‌افزار که 85 درصد محصولات خارجی بود، احساس کردیم که باید به سمت تولید نوشت‌افزار ایرانی حرکت کنیم و در این راستا حدود ۱۰۰ تولیدکننده ایرانی به سمت محصولات ایرانی روی آوردند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 70 درصد محصولات نوشت‌افزار دانش آموزی، تولید داخل کشور است.

مدیرعامل مجمع تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی – اسلامی ‌با بیان اینکه نوشت‌افزار شامل بخش تولید صنعتی و نوآورانه است و از جهت محتوایی جای کار دارد، بیان کرد: نوشت‌افزار ایرانی، هویت جمعی از فعالان زیست‌بوم ایران‌نوشت است که سعی می‌کند این زیست بوم را ارتقا دهد، چرا که از دو سال گذشته نیاز به نوآوری در زیست‌بوم ایران‌نوشت احساس شد.

یقینی ادامه داد: در راستای نوآوری در تولید و محتوا در صنعت نوشت‌افزار، اقدام به راه‌اندازی شتابدهنده محصولات فرهنگی و نوشت‌افزار، در قالب خانه خلاق «تم» کردیم تا مجموعه‌های نوآور کمک کنند صنعت نوشت‌افزار مسیرش را پیدا کرده و با حضور در بحث‌های منتورینگ، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی اظهارکرد: ما در کشور در تولید محصولاتی اعم از خودکار، مداد، جامدادی و محصولات کاغذی خودکفا هستیم اما باید به صادرات محصولات نیز فکر کنیم.

مدیرعامل مجمع تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی–اسلامی‌ در پایان از طراحی شتابدهنده‌ای از ابتدای امسال جهت توسعه هر چه بیشتر صنعت نوشت‌افزار در داخل کشور خبر داد و گفت: این شتابدهنده سعی می‌کند تا صنعت نوشت‌افزار را که در گذشته به آن کم‌توجهی شده، توسعه دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-10-13 10:06

افزودن دیدگاه جدید