کد مطلب: 

262242

نماینده مجلس: توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در کشور نامتوازن است

رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس گفت: در برخی استان‌ها علیرغم وجود سایر زیرساخت‌های لازم، زیرساخت‌های مخابراتی توسعه نیافته‌اند که همه این موارد باید احصا شود و اگر مانع قانونی وجود دارد مجلس شورای اسلامی آماده همکاری و هم فکری در خصوص رفع موانع و خلاء قانونی است.
نماینده مجلس: توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در کشور نامتوازن است

به گزارش سیتنا، محمد خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس با حضور در برنامه زنده «در مسیر توسعه» که از شبکه رادیویی فرهنگ با موضوع «توسعه استان ها و زیرساخت مخابراتی» پخش شد، گفت: زیرساخت‌های مخابراتی یکی از زیرساخت های مهم برای توسعه کشور است و به طور کلی رکن زیرساختار مخابراتی یکی از ارکان مهم در دنیا برای رقابت پذیری است و امروزه وجود این زیرساخت به زندگی مردم پیوند خورده است و در حوزه های مختلفی چون آموزش،... از خدمات مخابراتی استفاده می شود.

باید زیرساخت‌های مخابرات نسبت به گذشته تقویت شود

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه باید زیر ساخت مخابرات نسبت به گذشته تقویت شود، گفت: در برنامه ششم توسعه موادی در این خصوص وجود دارد که مخاطب تمامی آنها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، به طور مثال در ماده 67  این برنامه وزارت ارتباطات مکلف شده است در توسعه زیرساخت خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه گذاری کند تا  امکان ارائه چهار خدمت الکترونیکی دولت از جمله سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی برای روستاهای بالای 20 خانوار فراهم شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به موادی دیگر از برنامه ششم توسعه گفت: در ماده 68  این برنامه باید از سال دوم  اجرای قانون برنامه ششم تمهیدات لازم برای کاهش سالانه حداقل 12.5 درصد مراجعه  حضوری مردم به دستگاه های اجرایی اندیشیده شود تا رتبه ایران در سطح جهانی در شاخص های مرتبط از جمله دولت الکترونیک به میزان 30 رتبه ارتقاء پیدا کند و همچنین در همین ماده عنوان شده است که سالانه باید زمینه لازم برای صدور مجوز بیش از دو هزار دفتر ارائه خدمات الکترونیکی روستایی فراهم شود.

وی تاکید کرد : در ماده 69  برنامه ششم توسعه تاکید شده است که وزارتخانه های ارتباطات و آموزش و پرورش با همکاری سازمان برنامه و بودجه باید زمینه هوشمند سازی مدارس را فراهم کنند.

توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در کشور نامتوازن است

رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس با اشاره به آخرین گزارش اتحادیه جهانی ارتباطات در سال گذشته، افزود: 57 درصد خانه های روستایی کشور به اینترنت دسترسی دارند و در خصوص وضعیت استقرار تلفن ثابت نیز ایران رتبه 21 جهان را دارا می باشد که در مقایسه با سایر کشور ها رتبه خوبی محسوب می شود

وی با بیان اینکه طبق مقایسه تطبیقی که در خصوص وضعیت اسقرار تلفن ثابت در استان های مختلف انجام شده است ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان سیستان و بلوچستان 13 درصد می باشد، افزود : این آمار در استان کهگیلویه و بویر احمد  12 درصد است که این وضعیت در  مقایسه با استان های دیگر مانند تهران که ضریب نفوذ تلفن ثابت 53 درصد است فاصله بسیاری دارد و این امار به وضوع  بیانگر توسعه نا متوازن زیرساخت‌های مخابراتی کشور است .

وزارت ارتباطات باید موانع توسعه زیر ساخت های ارتباطی را احصا کند

خدابخشی با اعلام اینکه انتظار داریم شکاف بخش دیجیتالی که در کشور وجود دارد کاهش پیدا کند، افزود: در استان خوزستان ضریب نفوذ ارتباط مخابراتی 72 درصد است و 28 درصد مردم در روستاهای این استان هیچ‌گونه ارتباط مخابراتی ندارند و این ضریب نفوذ در روستاهای استان سیستان و بلوچستان 28 درصد است و 72 درصد مردم این استان هیچ‌گونه اتصال مخابراتی ندارند و این نشان دهنده توسعه نامتوازن زیرساخت های مخابراتی کشور است و باید تلاش کنیم این فاصله را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات باید موانع توسعه زیر ساخت های ارتباطی را احصا کند، افزود: در برخی استان ها مانند استان گیلان علیرغم وجود سایر  زیرساخت های لازم، زیرساخت های مخابراتی توسعه نیافته اند که همه این موارد باید احصا شود و اگر مانع قانونی وجود دارد مجلس شورای اسلامی آماده همکاری و هم فکری در خصوص رفع موانع و خلاء قانونی است.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات در سال پایانی برنامه توسعه باید تلاش کند جایگاه ایران را ارتقا دهد، تاکید کرد: کیفیت خدمات دهی باید افزایش پیدا کند و اپراتورها بر اساس استاندارد های جهانی مورد ارزیابی قرار گیرند.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-10-12 14:35

افزودن دیدگاه جدید