کد مطلب: 

262095

مدیر ارشد رگولاتوری در واکنش به دستور وزیر ارتباطات: اپراتورها بالاتر از تعهدات‌شان عمل کرده‌اند!

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیرامون دستور وزیر ارتباطات برای بررسی فوری دلیل کندی شبکه ارتباطی در ساعات پیک، گفت: اپراتورها در تکنولوژی‌های مختلف سقف و کفی را در نظر دارند و تعهداتشان مشخص است، اما بررسی‌هایی که داریم در تک تک شهرها اپراتورها بالاتر از تعهدات‌شان عمل کرده‌اند و اگر غیر این باشد پیگیری می‌کنیم.
مدیر ارشد رگولاتوری در واکنش به دستور وزیر ارتباطات: اپراتورها بالاتر از تعهدات‌شان عمل کرده‌اند!

پیمان قره داغی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون دریافت گزارش‌هایی طی روزهای اخیر مبنی بر اختلال در سامانه 195 توضیح داد: من در این سامانه اختلالی مشاهده نمی‌کنم، ما اپراتورهای متعددی داریم، از دفاتر پیشخوان گرفته تا پست و ارتباطات ثابت و سیار و TD-LTE، لذا تنوعی از سرویس به مردم ارائه می‌دهیم و تنوعی از شکایات هم وجود دارد.

قره داغی، اظهار کرد: گاها در سامانه بر اساس تعداد مشترکان اپراتورها، اطلاعات تغییر می‌کند و متغیر است. بر اساس سیاست‌های سازمان، این تغییرات از دسته بندی خدمات تا نحوه نمایش و نحوه ثبت شکایت تغییر می‌کند.

وی، خاطرنشان کرد: سامانه‌های متعددی برای اطلاع رسانی در نظر گرفته شده است و در سامانه نت سنج پلاس جزئیات سرویس اپراتورها بر اساس موقعیت جغرافیایی قابل مشاهده است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: بالغ بر 99 درصد افرادی که از اپراتورها سرویس دریافت می‌کنند را نمایش می دهیم. اپراتورهایی که بیشترین مشترک را دارند در سطح همراه، ثابت و TD-LTE گزارشات‌شان را در سامانه وارد کرده‌ایم، بسته به نوع اپراتور میزان شکایات فرق می‌کند و این گزارشات هفتگی اعلام می‌شود.

وی، افزود: عملکرد اپراتورها نیز با هم در این سامانه در بخش‌های مختلف بر اساس دیتاهایی که به دست ما می‌رسد اعلام می شود. در مناطقی که اعلام شده، از نظر تعداد شکایت، مشخص می‌شود که کدام اپراتور چه عملکردی دارد. حدود 120 گروه تقسیم بندی کردیم و با بررسی این شکایات رسیدگی لازم را انجام می دهیم و اگر نیاز باشد سایت راه اندازی می کنیم که شکایاتی هم در این راستا از ما می‌شود.

قره داغی، اظهار کرد: بر اساس موضوع شکایات، بررسی می کنیم و نظر اپراتور را می گیریم و اگر از طرف شاکی پذیرفته نشد در کارتابل سازمان می‌آید و جلسه می گذاریم و در این جلسات شاکی و اپراتور دعوت می شوند و کمیته تجدید نظر داریم و بر اساس تعهدات پروانه‌‍ای، اپراتورها مکلفند هر موردی باشد به تکالیف خود عمل کنند.

وی در ادامه گفت‌وگو با سیتنا پیرامون دستور وزیر ارتباطات برای بررسی فوری دلیل کندی شبکه ارتباطی در ساعات پیک، گفت: اپراتورها در تکنولوژی‌های مختلف سقف و کفی را در نظر دارند و تعهداتشان مشخص است. بررسی‌هایی که داریم در تک تک شهرها اپراتورها بالاتر از تعهدات خودشان عمل کردند و برخی دانلود کننده هستند و توقع سرعتی بالاتر دارند، اما اپراتورها در چهارچوب تعهداتشان عمل می کنند و اگر غیر از این باشد رسیدگی می کنیم تا نیاز مردم برآورده شود.

قره داغی پیرامون وضعیت اینترنت شرکت مخابرات با توجه به تعداد بالای مشترکانش در سراسر کشور، گفت: خوشبختانه تعداد شکایات امسال در مقایسه با سال گذشته در شش ماه اول سال، کاهش یافته است و حاکی از این است که با وجود اینکه شرایط تغییر نکرده و آموزش به طور مجازی انجام می‌شود، تعداد شکایات کاهش پیدا کرده است و مدت زمان ما برای رسیدگی به شکایات هم کاهش یافته است.

وی، افزود: برای ما اپراتورها فرقی ندارند و اختلالات شبکه بعضا به دلیل قطعی‌ها رخ می‌دهد و اپراتورها بر اساس SLA که دارند می توانند قطعی داشته باشند. برخی از بسترهای ما وابسته به برق است و اگر قطعی رخ دهد ممکن است UPS پاسخگو نباشد یا گاها فیبر قطع می شود و این قطعی و اختلال در شبکه طبیعی است و گاها با سیل و زلزله این شرایط پیش می آید و شرایط عملکرد اپراتورها مطلوب است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (5 رای)
سیتنا 1
2021-10-09 15:48

افزودن دیدگاه جدید