کد مطلب: 

261740

سالمندان از فناوری‌های دیجیتال استفاده کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در دوران اپیدمی کرونا سالمندان بیشتر از سایر گروه‌های سنی در معرض خطر ویروس کرونا قرار گرفتند، اما با نگاه فرصت گونه به این شرایط و ورود به عصر مدرنیته بهتر است این گروه سنی تا حد امکان از فناوری‌های دیجیتال استفاده کنند.
سالمندان

به گزارش سیتنا، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان به رسانه‌ها اعلام کرد: استفاده از تکنولوژی‌های جدید را باید به سالمندان و بازنشستگان آموزش داد و با کنار گذاشتن ترس از یادگیری به آموزش هر چه بیشتر این نوع فناوری‌های دیجیتال به سالمندان اطراف خود کمک کنیم؛ زیرا  به میزان حس استقلال این افراد کمک شایانی کرده‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر اظهار کرد: پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه سلامت سالمندی نشان داده است آشنایی و آگاهی سالمندان با فضای اینترنت و فناوری‌های دیجیتال برای ارتقای سطح سواد الکترونیک سلامت، یک زمینه جدید حمایتی را به وجود آورده است.

خواجه ئیان، افزایش آگاهی سالمندان و خانواده های آنها نسبت به مشکلات شایع دوران سالمندی، پیشگیری از بروز افسردگی و تنهایی، دریافت مشاوره‌های پزشکی آنلاین و توسعه روابط اجتماعی از جمله مزایای آشنایی و آگاهی آنها با فضای اینترنت و فناوری‌های دیجیتال عنوان کرد.

وی تاکید کرد: سالخوردگی جمعیت یک چالش نوظهور و پدیده اجتناب‌ناپذیر است که از حیث ارتقا شاخص‌های سلامت، افزایش سن امید به زندگی و جمعیت سالمندی به عنوان یک موفقیت در سیستم‌های بهداشتی و درمانی به شمار می‌رود. 

خواجه ئیان اضافه کرد: لزوم توجه سیاست‌گذاران، متولیان امور سالمندی و تشکل‌های مردم نهاد به مسائل و نیازهای سالمندان یک جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود و کم توجهی به این امر، هر جامعه‌ای را با چالش‌های جدی در این حوزه روبرو می‌کند.

وی اضافه کرد: سالمندی پایان زندگی نیست بلکه آغاز فصلی نو از زندگی هر فرد است که با برنامه‌ریزی‌های صحیح و تغییر سبک زندگی می‌توان سالمندی فعال و پویایی را سپری کرد.

در تقویم جهانی یک اکتبر مصادف با ۹ مهرماه هر سال به عنوان روز جهانی سالمندان است به همین منظور شعار امسال "بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال" در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-09-29 14:19

افزودن دیدگاه جدید