کد مطلب: 

261700

تشریح برنامه‌های حمایتی بند الف تبصره 18

از طریق برنامه بند الف تبصره 18 اشتغال‌زایی شرکت‌های فاوا مورد حمایت قرار گرفت.
اشتغال‌زایی شرکت‌های فاوا

به گزارش سیتنا، طی نشستی که با حضور سرپرست، مدیران سازمان و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی اعم از نظام صنفی رایانه‌ای ایران، سندیکای صنعت مخابرات ایران و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در سالن فیروزه برگزار شد، برنامه بند الف تبصره 18 ماده واحده قانون بودجه وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات مورد تشریح و تبیین قرار گرفت.

در ابتدا محسن نادری منش، سرپرست سازمان فناوری اطلاعات ایران با ارایه کلیاتی در خصوص برنامه اشتغال وزارت ارتباطات، بند الف تبصره 18 سال 1400 را موضوعی دانست که برای اولین بار در طول سنوات گذشته مورد تائید کارگروه ملی کارگروه تخصصی ملی در وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است و نسبت به همکاری واحدهای صنفی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت جذب حداکثری منابع تخصیص داده شده، اظهار امیدواری نمود. پس از آن شهره ناصری، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات از ایجاد سازو کارهای اجرایی برنامه مذکور در این معاونت خبر داد که پس از تدوین دستورالعمل‌ها و عقد قرارداد با موسسات عامل، شرکت‌ها می‌توانند از طریق سامانه توان آفرین درخواست خود را ارسال نمایند.

اما در ادامه فرهاد سنجری فرد، مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه با ذکر جزییات بیشتر در خصوص این رویداد بیان داشت: بند الف تبصره 18 ماده واحده قانون بودجه مشتمل بر شش زیربرنامه است که عبارتند از حمایت از اشتغال‌زایی شرکت‌های فاوا، حمایت از توسعه پلتفرم‌ها و عرضه کنندگان روی پلتفرم، حمایت از آموزش و برگزاری رویداد، حمایت از عرضه محصولات سنتی بر بستر آنلاین، تسهیلات سرمایه در گردش و نیز طرح‌های ویژه ملی.

سنجری فرد افزود: در تمامی این برنامه‌ها، دولت از محل برنامه هدفمندی یارانه‌ها اقدام به ارایه 850 میلیارد تومان اعتبار نموده است که از این میزان، بانک عامل نیز موظف به ارایه حداقل 850 میلیارد تومان است که جمع اعتبار موجود معادل یک هزار و هفتصد میلیارد تومان برآورد شده است که با احتساب یکصد میلیارد تومان کمک فنی و بازرگانی جمعا یک هزار و هشصد میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور ارایه می‌دهیم.

وی، دارا بودن برش استانی را از ویژگی‌‌های اصلی این برنامه دانست و اظهار داشت: برش استانی که طی آن سهم هر استان از محل ایجاد اشتغال و تخصیص منابع مشخص شده است ، این امکان را ایجاد می‌کند تا هر استان بتواند راسا اقدام به بررسی طرح‌ها نماید و متقاضی را به طور مستقیم به بانک عامل معرفی نماید. سود تسهیلات ارایه شده به شرکت‌ها به میزان 10 درصد و دارای یک سال تنفس و 36 ماه بازپرداخت است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به سرانه هر اشتغال حدود 100 میلیون تومان از محل این برنامه به میزان 17هزار اشتغال در حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی با هدف اجرای بهینه برنامه بند الف و و جذب بهتر منابع در این نشست حضور داشتند و به تبادل نظر و ارائه پیشنهاد پیرامون ابعاد برنامه مذکور جهت اجرای اثربخش آن پرداختند. نهادهای صنفی دعوت شده به جلسه اعلام آمادگی نمودند تا ضمن استفاده از مجرای آنها برای اطلاع‌رسانی به اعضای زیرمجموعه، ظرفیت شرکت‌هایی که دارای توانمندی لازم برای استفاده از این تسهیلات هستند نیز شناسایی شود.

هم اکنون سامانه توان آفرین به نشانی https://tavanafarin.ito.gov.ir/  در حال ارایه خدمت به متقاضیان تسهیلات وجوه اداره شده و آماده سازی جهت ارایه وام برنامه اشتغالزایی است. به همین منظور متقاضیان می‌توانند پس از اماده سازی و تکمیل سامانه که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد، درگام نخست جهت اخذ کد نوآفرین به سامانه https://irannoafarin.ir/ و سپس ثبت درخواست به سامانه توان آفرین مراجعه نمایند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-09-28 16:10

افزودن دیدگاه جدید