کد مطلب: 

261657

شتاب‌دهی و حمایت مالی مرکز نوآوری فینوداد از استارتاپ‌های نقش‌آفرین در حوزه فناوری مالی

مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد، گفت: در سالیان گذشته مشاهده می‌کردیم که بانک‌ها و نهادهای پولی در مقابل استارتاپ‌ها مکانیزم تدافعی داشتند، اما اکنون بانک‌ها دریافتند که بقای خودشان نیز در گروی این است که بتوانند در این اکوسیستم ارتباط خوبی با فناوری‌های نوآورانه و به خصوص استارتاپ‌های فعال در حوزه داشته باشند.
شتاب‌دهی و حمایت مالی مرکز نوآوری فینوداد از استارتاپ‌های نقش‌آفرین در حوزه فناوری مالی

دکتر مهدی فقیهی، مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد در حاشیه‌ی مراسم افتتاحیه‌ی این مرکز طی گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: با توجه به اینکه مرکز نوآوری فینوداد، مرکزی وابسته به شرکت داده ورزی سداد و از خانواده بانک ملی ایران است، به طبع انتظاری که از مرکز نوآوری فینوداد می‌رود این است که مانند فین‌تک‌ها بر فناوری‌های مالی و حوزه بانکی تمرکز داشته باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد، اظهار کرد: حمایت این مرکز از استارتاپ‌هایی است که در زنجیره ارزش بانک ملی و زنجیره ارزش شرکت داده ورزی سداد نقش آفرینی می‌کند.

وی، ادامه داد: عمده کار مرکز نوآوری فینوداد شتاب دهی مالی و حمایت از استارتاپ‌های حوزه فناوری مالی از لحاظ تامین فضای کار اشتراکی و تامین منتور شیپ و آموزش‌ها و حمایت‌هایی است که می‌تواند از طریق شبکه بانک ملی ایران و شرکت داده ورزی سداد برای استارتاپ‌ها فراهم شود.

شتاب‌دهی و حمایت مالی مرکز نوآوری فینوداد از استارتاپ‌های نقش‌آفرین در حوزه فناوری مالی

فقیهی، تاکید کرد: اینجا فضای کار اشتراکی شتاب دهنده است که استارتاپ‌ها می‌توانند از این فضا استفاده کنند و فرایند منتور شیپ و آموزش به استارتاپ‌‌ها ارائه می‌شود و در همین راستا هدف ما ارائه منتور شیپ اختصاصی است که استارتاپ‌ها متناسب با نیازشان از آن استفاده کنند.

مدیرعامل مرکز نوآوری فینوداد، گفت: موضوع بانکداری و حوزه مالی، امروزه در حال فاصله گرفتن از تمرکز بانک به عنوان یک نهاد سنتی است و به سمت حوزه‌های نوین و استارتاپ‌ها و نوآوری در حال تغییر شکل است.

وی افزود: در سالیان گذشته مشاهده می‌کردیم که بانک‌ها و نهادهای پولی در مقابل استارتاپ‌ها مکانیزم تدافعی داشتند، اما اکنون بانک‌ها دریافتند که بقای خودشان نیز در گروی این است که بتوانند در این اکوسیستم ارتباط خوبی با فناوری‌های نوآورانه و به خصوص استارتاپ‌های فعال در حوزه داشته باشند.

شتاب‌دهی و حمایت مالی مرکز نوآوری فینوداد از استارتاپ‌های نقش‌آفرین در حوزه فناوری مالی

وی، بیان کرد: بانک‌ها سعی می‌کنند که خودشان استارتاپ‌ها را شناسایی کنند و داخل اکوسیستم خود وارد کنند تا بتوانند از مزایای فناوری مالی در این حوزه استفاده کنند.

فقیهی در پایان اضافه کرد: رویدادی که در مهرماه برگزارمی‌شود متمرکز بر AI (هوش مصنوعی) و رباتیک در حوزه مالی است تا انشالله بتوانیم بر مبنای این رویداد تیم‌های دیگری را شناسایی کنیم و به اکوسیستم خود وارد نماییم.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (6 رای)
سیتنا 1
2021-09-26 14:39

افزودن دیدگاه جدید