کد مطلب: 

261655

همکاری دانشگاه امیرکبیر با مرکز نوآوری فینوداد برای حمایت از استارتاپ‌های بانکی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم افتتاح مرکز نوآوری فینوداد که به‌منظور تشریح نحوه‌ی حمایت بانک ملی از استارتاپ‌های حوزه‌ی بانکی برگزار شد، گفت: سیاست ما این بود که بخشی از کار را با شتاب دهنده‌های خود پیش ببریم اما اکنون ترجیح دادیم تا جایی که امکان پذیر است شرکت‌ها و موسسات بزرگ و بخش‌های صنعتی وارد کار شوند و با کمک هم این روند را ادامه دهیم.
فینوداد

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری فینوداد با حضور مدیران شرکت داده ورزی سداد و مرکز نوآوری فینوداد امروز یکشنبه چهارم مهرماه 1400 در محل این مرکز نوآوری برگزار شد.

در این برنامه دکتر فرهاد فائز مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد، گفت: بانک ملی در تلاش است که از استارتاپ‌هایی که بیشتر در حوزه بانکی هستند حمایت کند. در همین راستا، روند شتاب مالی فعلی در کشور روندی است که در عرصه بین المللی آغاز شده بود.

مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد

وی، ادامه داد: ما خوشحالیم که در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور که علم و عمل را توامان با هم پیش می‌برد، این کار در حال انجام است. با کمک هم باید هم افزایی کنیم تا شرکت‌های استارتاپی سریع‌تر وارد عرصه شوند و از این طریق چرخه اقتصادی کشور به گردش افتد.

دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری فینوداد، اظهار کرد: سیاست ما به این شکل بود که بخشی از کار را با شتاب دهنده‌های خود پیش ببریم اما اکنون ترجیح داده‌ایم تا جایی که امکان پذیر است شرکت‌ها و موسسات بزرگ و بخش‌های صنعتی وارد کار شوند و با کمک هم این روند را ادامه دهیم.

وی، گفت: در نسل سوم و چهارم و خصوصا در نسل چهارم که اکنون بحث دانشگاه‌ها مطرح است، در این اکوسیستم مرز دانشگاه‌ها برداشته و با جامعه تلفیق خواهد شد. منظور از برداشتن مرزها یعنی بخش‌های مختلف صنعتی در دانشگاه‌ها و در مقابل دانشگاه‌ها در جامعه فعالیت داشته باشند، جامعه ای که ما با آنها سر و کار داریم همان موسسات و بخش‌های صنعتی هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ادامه داد: دوره‌هایی که بصورت مجازی در حال برگزاری است و یا مدارس کسب‌و‌کاری که برای مدیران عامل و کارشناسان ارشد در گروه‌های مختلف راه اندازی شده است، نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که ما از دانشگاه‌ها خارج شده‌ایم و خوشحالیم که بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک کشور، هرچند قبلا نیز در زمینه دانشکده ریاضی با ما همکاری داشته این بار به طور گسترده‌تری وارد این عرصه شده است.

معتمدی، تاکید کرد: سرمایه گذاران ریسک پذیر می‌توانند به این عرصه وارد شوند و این مجموعه و مجموعه‌های دیگر که در این فعالیت مالی فعال هستند، تحت پوشش و حمایت دانشگاه قرار خواهند گرفت. خوشبختانه با سیاستی که اتخاذ کرده‌ایم اکنون از نظر تعداد مراکز رشد و نوآوری شرکت‌های دانش بنیان مقام اول را در بین دانشگاه ها داریم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر

وی، گفت: تقاضا زیاد است و از این هفته، برج دوم فناوری نیز افتتاح خواهد شد. در هر دانشکده  یک مرکز نوآوری احداث کرده‌ایم یعنی کل مجموعه دانشگاه درگیر بحث نوآوری شده است و دانشجویی که امروز فارغ التحصیل می‌شود نباید فقط حامل بحث‌های تئوری باشد بلکه باید تلفیقی از نوآوری و بازار باشد هر چند این دو بخش موازی با هم پیش رود، طبیعی است که دانشجو با کارایی بیشتری جذب بازار شده و از خروج نیروی انسانی از کشور نیز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (8 رای)
سیتنا 5
2021-09-26 12:33

افزودن دیدگاه جدید