کد مطلب: 

261500

دولت چین: کودکان فقط ۴۰ دقیقه‌ از تیک‌تاک استفاده کنند

استفاده از دویین (Douyin) که برنامک چینی معادل تیک‌تاک است، برای کودکان در چین تنها به ۴۰ دقیقه در روز محدود خواهد شد و کاربران کوچک‌تر از ۱۴ سال تنها از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب می‌توانند از این برنامک استفاده کنند.
دولت چین: کودکان فقط ۴۰ دقیقه‌ از تیک‌تاک استفاده کنند

به گزارش سیتنا، بایت‌دنس (ByteDance)، شرکت مادر دویین، در رسانه اجتماعی کیوکیو نوشته است که کاربران کوچک‌تر از ۱۴ سال تنها از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب می‌توانند از این برنامک استفاده کنند. این قانون با احراز هویت به صورت زنده پشتیبانی می‌شود؛ سیستمی که چین برای تشخیص هویت بازیکنان بازی‌های ویدیویی هم از آن استفاده می‌کند.

این محدودیت که بنا بر اعلام بایت‌دنس «حالت جوانان» نام دارد، تنها محتواهای «تدوین شده‌» نظیر اطلاعات تاریخی، نمایشگاه‌ها، مناظر طبیعی و آزمایش‌های علمی را نشان می‌دهد. دویین اعلام کرده اولین سایت ویدیوهای کوتاه است که در این عرصه محدودیت‌های جدیدی را معرفی می‌کند و به همین دلیل جایزه‌ای هم تعیین کرده است تا ایرادها گزارش شود و کاربران بتوانند در کنار مشکلات کلی، فعالیت‌های مشکوک از قبیل «روندهای دستیابی، هک کردن و سایر آسیب‌پذیری‌ها» را هم گزارش دهند.

در پست مذکور آمده است: «بله ما درباره نوجوانان سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کنیم.» ولی همچنین افزود این برنامک «جدا می‌کوشد محتوایی باکیفیت برای یادگیری نوجوانان و آشنایی آن‌ها با دنیا فراهم آورد.»

چین ماه گذشته، محدودیت‌های مشابهی را برای افراد زیر ۱۸ سال که از بازی‌هایی ویدیویی استفاده می‌کردند اعمال کرد؛ بازی‌هایی که رسانه حکومتی چین آن‌ها را «تریاک برای مغز» و «مواد مخدر الکترونیک» توصیف کرد.

شرکت‌های بازی‌های ویدیویی اکنون تنها می‌توانند سرویس خود را در روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی از ساعت ۲۰ تا ۲۱ در اختیار نوجوانان قرار دهند.

دولت چین چنین استدلال می‌کند که «افراد جوان «هنوز در مرحله رشد و بلوغ جسمی و ذهنی‌اند و توانایی آن‌ها در کنترل خود تقریبا ضعیف است» و به همین دلیل محدود کردن بازی‌های ویدیویی آن‌ها را تشویق می‌کند «در تمرین‌های جسمانی، فعالیت‌های اجتماعی و اقدام‌های متعدد و رنگارنگ و سالم و مفید تفریحی فعالانه شرکت کنند.»

با وجود این، چنین محدودیت‌هایی در کشورهای دیگر موفق نبوده است؛ در کره جنوبی، قانون ۲۰۱۱ بازنگری محافظت از نوجوانان افراد زیر ۱۶ سال را برای شش ساعت در روز از بازی‌هایی ویدیویی منع کرد تا مطمئن شود آن‌ها برنامه خواب سالمی داشته باشند. با این حال کره جنوبی این قانون را سال جاری میلادی (۲۰۲۱) باطل کرد و هوانگ هی، وزیر فرهنگ این کشور گفت: «بازی‌های ویدیویی برای کودکان تفریحی مهم و ابزاری ارتباطی است.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-09-22 12:11

افزودن دیدگاه جدید