کد مطلب: 

261281

یکه‌تازی مردان در حوزه ICT اتحادیه اروپا

بیش از هشتاد درصد افراد شاغل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اتحادیه اروپا را کارمندان مرد تشکیل می‌دهند.
 اتحادیه اروپا

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، بر اساس آماری که اداره آمار کمیسیون اروپا، یورواستات از وضعیت اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه کرده بیش از ۴ نفر از هر ۵ فرد شاغل در این حوزه را مردان مرد بوده‌اند.

در این آمار که به سال گذشته میلادی مربوط می‌شود تصریح شده است که ۸۳ درصد از جمعیت ۲ میلیون و هفتصد‌ هزار نفری شاغل و آموزش دیدهِ اتحادیه اروپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را مردان تشکیل می‌ دهند.

در میان کشورهای اتحادیه اروپا، لتونی با آمار ۹۴ درصدی بیشترین سهم مردان را در کل افراد شاغل با تحصیلات فناوری اطلاعات و ارتباطات به خود اختصاص داده است.

پس از لتونی کشورهای اسلوونی، بلژیک و چک به ترتیب با ۹۰ و ۸۹ درصد در جایگاه دوم و سوم از این حیث هستند و لهستان نیز با ثبت آمار ۸۸ درصدی پس از کشورهای یاد شده جایگاه چهارم بیشترین میزان اشتغال مردان در حوزه فناوری را به خود اختصاص داده است.

اگر این مقیاس را از جهت عکس مورد بررسی قرار دهیم زنان در دانمارک بیش از یک چهارم از شاغالان حوزه فناوری (۳۳ درصد) را به خود اختصاص داده و از این حیث رتبه نخست را دارا می‌باشند.

پس از دانمارک، کشورهای یونان و قبرس به ترتیب با آمار ۳۱ و ۲۸ درصدی رتبه‌های دوم و سوم بیشترین شاغل زن در حوزه فناوری را به خود اختصاص داده‌اند.

بلغارستان و رومانی با ثبت آمار ۲۷ درصدی پس از یونان و قبرس در مکان‌های چهارم و پنجم این جدول قرار می‌گیرند.

 اتحادیه اروپا

نمودار پراکندگی سهم مردان در میان شاغلان و آموزش‌دیدگان حوزه فناری در اتحادیه اروپا (سال ۲۰۲۰)

مشخصات سنی شاغلان حوزه فناوری در اروپا

بر اساس آمار ارائه شده توسط یورواستات اغلب کارکنان تحصیل‌کرده در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اتحادیه اروپا ۱۵ تا ۳۵ ساله هستند.

طبق این آمار همچنین ۶۶ درصد از شاغلانِ دارای تحصیلات تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اتحادیه اروپا طی سال گذشته میلادی بین ۱۵ تا ۳۴ سال داشتند در حالی که ۳۴ درصد از شاغلان این حوزه را افراد ۳۵ تا ۷۴ ساله تشکیل می‌دادند.

جوانان ۱۵ تا ۳۴ ساله بر اساس این آمار بیشترین شاغلان حوزه فناوری را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهند؛

کرواسی، رومانی، مالت و جمهوری چک به ترتیب با ثبت آمار ۸۴، ۸۲، ۸۱ و ۸۰ درصدی، از این حیث به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر کشورهای فنلاند، ایرلند، فرانسه و آلمان به ترتیب با ثبت آمار ۴۷، ۴۲، ۴۱ و ۳۹ درصدی، بیشترین سهم را در اتحادیه اروپا از حیث اشتغال افراد ۳۵ تا ۷۴ سالهِ دارای تحصیلات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به نام خود ثبت کرده‌اند.

 اتحادیه اروپا

پراکندگی جمعیت شاغل و آموزش دیده اتحادیه اروپا در حوزه فناوری اطلاعات از لحاظ سنی (در سال ۲۰۲۰)

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-09-18 09:02

افزودن دیدگاه جدید