کد مطلب: 

261136

«شبکه شاد» برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید، رایگان می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: در پیگیری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار شد در سال تحصیلی جدید هم مانند سال گذشته استفاده معلمان و دانش آموزان از شبکه شاد رایگان شود.
شبکه شاد

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم بازدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش از مرکز مانیتورینگ پلتفرم شاد امروز سه شنبه 23 شهریورماه 1400 در محل برج ستاره ونک، برگزار شد.

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، در جمع خبرنگاران افزود: تیمی شبانه روزی برای نسخه جدید این پلتفرم در حال فعالیت هستند و ظرفیت‌های متفاوت تر و جذابیت‌های بیشتری برای دانش آموزان دارد که در سال تحصیلی جدید افزایش پیدا کرده است و استفاده از این پلتفرم را حتی بعد از این که مدارس ۱۰۰ درصد حضوری شود، ادامه خواهیم داد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: همچنین قابلیت‌های خوبی برای معلمان در این شبکه ایجاد شده و می‌توانند از تجربیات معلمان سراسر کشور استفاده کنند.

وی، افزود: یکی از رویکردهایی که به توسعه عدالت آموزشی کمک می‌کند این است که زمینه دسترسی دانش آموزان را به آموزش برتر و با کیفیت‌تر آماده کنیم و محروم‌ترین دانش آموزان ما در کشور بتوانند به بهترین آموزش‌ها دسترسی داشته باشند که در این راستا با ایجاد زیرساخت های مناسب دسترسی را برای دانش آموزان مهیا می کنیم.

علیرضا کاظمی

کاظمی اظهار کرد: خبر خوش آنکه، امروز اولین دستور کار جلسه شورای عالی فضای مجازی، شبکه شاد است.

وی گفت: در پیگیری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز قرار شد در سال تحصیلی جدید هم مانند سال گذشته استفاده معلمان و دانش آموزان از این شبکه رایگان شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، گفت: به گذشته بر نمی‌گردیم و مسیری را که دنبال می‌کنیم به عنوان بخشی از فرایند آموزش است، حتی اگر مدارس به صورت حضوری برگزار شود، از پلتفرم شاد استفاده می‌کنیم و به عنوان بخشی از فعالیت‌های آموزشی وزارت آموزش پرورش، که جنبه مکملی یا مقومی و یا جنبه اصلی دارد، هر سه حالت را متصور شدیم و در هر سه زمینه از این پلتفرم استفاده می‌کنیم. این شبکه دیگر شبکه دانش آموزی است و جزو ارکان آموزش است.

 امسال هم استفاده از پلتفرم شاد برای دانش آموزان و معلمان تا پایان سال تحصیلی جدید کاملا رایگان خواهد بود

مهدی اخوان بهابادی

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت همراه اول، نیز با اشاره به رفع برخی اشکالات شبکه شاد به ویژه برای مناطق محروم گفت: امسال هم استفاده از پلتفرم شاد برای دانش آموزان و معلمان تا پایان سال تحصیلی جدید کاملا رایگان خواهد بود.

وی، افزود: به دلیل مشکلات اتصال کاربران، سرعت و کیفیت را بالا برده‌ایم.

اخوان بهابادی، افزود: سیم کارت‌هایی تهیه شده است که برای استفاده دانش آموزان از شبکه شاد، اختصاص داده خواهد شد.

مدیرعامل همراه اول، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب این است که قرار است با همکاری وزارت آموزش و پرورش، فراخوانی را اعلام کنیم که انواع و اقسام شرکت‌ها و بخش خصوصی که در حوزه آموزشی و پرورشی فعالیت دارند، بتوانند از بستر شاد استفاده کنند و خدمات و سرویس‌های خودشان را بر اساس سیاست‌ها و ضوابطی که وزارت آموزش اعلام کرده  به دانش آموزان ارائه دهند که این کار باعث تحول جدی در حوزه خدمات شاد می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1.7 (6 رای)
سیتنا 3
2021-09-14 10:20

افزودن دیدگاه جدید