کد مطلب: 

260917

سرعت راه‌اندازی خانه‌های نوآوری و فناوری ایران‌ساخت در سایر کشورها

در حال حاضر در چهار کشور کنیا، سوریه، روسیه و چین خانه‌های نوآوری و فناوری ایران‌ساخت گشایش یافته است و قرار است کشورهایی همچون ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان نیز دارای این خانه‌ها شوند. خانه‌هایی که با محصولات دانش‌بنیان و خلاق مزین شده‌اند.
خانه‌های نوآوری و فناوری

به گزارش سیتنا، توسعه دیپلماسی فناوری یکی از اهداف راه اندازی خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت است. در هر کدام از آنها محصولات بیش از 50 شرکت دانش بنیان و خلاق مستقر است که محصولات خود را به نمایش گذاشته اند.

محصولات دانش‌بنیان و خلاق از حوزه های گوناگون مانند سلامت و پزشکی، فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات و تجهیزات را می‌توان در این خانه ها دید.

اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سه سال نخست 50 درصد هزینه های بهره برداری را حمایت می‌کند تا مسیر استقرار و صادرات برای شرکت ها هموار شود. مدیریت این خانه ها با بخش خصوصی است.
البته دو خدمت اصلی نیز به شرکت ها داده می‌شود. خدمات سخت افزاری که همان فضای کار اشتراکی و تخصصی است و دیگری خدمات نرم افزاری یا بازاریابی و تحقیقات بازار و مانند آن.

همچنین این خانه ها از برگزاری نشست های تجاری نیز میزبانی می‌کند تا به فعالیت های بین المللی در حوزه صادرات شتاب دهد و در نهایت منجر به ایجاد بازارهای جدید صادراتی برای محصولات دانش‌بنیان و خلاق شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-09-07 14:25

افزودن دیدگاه جدید