کد مطلب: 

260878

با حمایت صندوق نوآوری 80 میلیارد تومان سرمایه برای 30 استارت‌آپ جذب شد

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از ابتدای برگزاری سلسله رویدادهای «دوشنبه‌های استارت‌آپی» تاکنون میزبان بیش از 190 استارت‌آپ طی برگزاری 28 رویداد گذشته بودیم و در تامین مالی آن‌ها فعال بوده‌ایم.
صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش سیتنا، دکتر مصطفی بغدادی در بیست و نهمین رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» که امروز دوشنبه 15 شهریورماه سال جاری با موضوع پسماند و محیط زیست در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای برگزاری «دوشنبه‌های استارت‌آپی» تاکنون میزبان 190 استارت‌آپ بودیم و بیش از ۳۶۰ جلسه B2B نیز برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: طی برگزاری 28 رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» برای 16 استارت‌آپ حدود 50 میلیارد تومان جذب سرمایه داشتیم و جذب سرمایه 29 میلیارد تومانی برای 14 استارت‌آپ دیگر نیز در حال مذاکره است.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق نوآوری به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اوایل دهه 90 تشکیل شده است، گفت: امروز بیش از ۷۰ خدمت متفاوت در صندوق نوآوری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و سرویس‌دهی به آنها تعریف شده است و به طور ویژه در دوره سوم هیات عامل صندوق نوآوری، عملکرد این صندوق به صورت محسوسی تغییر کرده و در ارائه ابزارها و خدمات به فعالان حوزه نوآوری و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تنوع ایجاد شده است.

بغدادی با بیان اینکه در اسناد بالادستی، صندوق نوآوری به ارائه خدمات صرفا به شرکت‌های دانش بنیان محدود شده است، تصریح کرد: در عین حال سعی کردیم با روش‌های غیرمستقیم از قبیل «هم‌سرمایه گذاری» با عاملان سرمایه‌گذاری یا همکاری با شتابدهنده‌های دانش بنیان، سایر فعالان اکوسیستم را نیز تحت پوشش قرار داده و خدمات صندوق را به آنها هم ارائه دهیم.

بغدادی تصریح کرد: امروز میزبان 14 استارت‌آپ در حوزه پسماند و محیط زیست هستیم تا زمینه جذب سرمایه برای آن‌ها فراهم شود. اگر سرمایه‌گذاری در این حوزه علاقه‌مند به همکاری با هر کدام از استارت‌آپ‌ها بود، صندوق از طریق ابزار هم‌سرمایه‌گذاری با آنها همراه خواهد بود و تا ۸۰ درصد سرمایه مورد نیاز از طریق صندوق نوآوری تامین خواهد شد.

زمان بندی، سازمان بندی، برنامه‌ریزی و منحصر به فرد بودن از عوامل موفقیت استارت‌آپ‌ها است

پیام جوهرچی، معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست نیز در ادامه بیست و نهمین رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» در حوزه پسماند و محیط زیست با بیان اینکه موضوع استارت‌آپ‌ها از سال 96 در سازمان حفاظت از محیط زیست مطرح بوده است، گفت: استارت‌آپ‌ها برای ما فرصت خوبی است که با حمایت از آنها شاهد انعکاس عملکرد آن‌ها در حوزه پسماند و سایر حوزه‌ها باشیم. 

وی با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی برای ‌جهش تولید دانش بنیان، اظهار کرد: انتظار می‌رود همه سازمان‌ها از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها حمایت کنند.

معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست 70 درصد مشکلات محیط زیست را ناشی از مدیریت پسماند اعلام کرد و افزود: سالانه 32 میلیون تن پسماند صنعتی داریم که شامل پسماندهای کشاورزی، پزشکی و ... است که موضوع حساسی است، به همین خاطر دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست از سال 1398 ایجاد شد.

جوهرچی به واردات و صادرات پسماند در برخی کشورها نیز اشاره کرد و گفت: چین سالانه 40 میلیارد دلار پسماند وارد می‌کند و استرالیا نیز از صادرکنندگان پسماند در جهان است.

وی ادامه داد: در کشور آلمان اپلیکیشنی برای شرکت‌ها و فروشگاه‌هایی که محصولاتشان سازگار با محیط زیست است، طراحی شده تا ایده‌های خطرپذیر خود را مطرح کنند، لذا به استارت‌آپ‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنم تا برای رسیدن به استانداردهای جهانی پسماند، به امر آموزش توجه داشته باشند چرا که این موضوع در حوزه پسماند بسیار مهم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (4 رای)
سیتنا 5
2021-09-06 14:28

افزودن دیدگاه جدید