کد مطلب: 

260656

دهنوی: وزیر ارتباطات از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال استفاده کند

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم تا می‌تواند از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، هم برای توسعه‌ی پلتفرم‌ها و هم برای توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال، استفاده کند.
دهنوی: برای تولیدات داخلی از توان نخبگان دانشگاهی کشور استفاده شود

دکتر سید محسن دهنوی، در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیتنا در حاشیه مراسم تبادل تفاهم نامه بانک‌های عامل با هدف اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان، در خصوص پیشنهادات به وزیر ارتباطات دولت سیزدهم به منظور بهبود و پیشرفت موثرتر در حوزه‌ی ICT، گفت: با توجه به اینکه دکتر زارع پور هم آشنا به امور دانشگاهی بوده و هم نخبه هستند، به ظرفیت‌های نخبگان داخلی باور دارند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: توصیه‌ی اصلی بنده به ایشان این است که تا می‌تواند از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، هم برای توسعه پلتفرم‌ها و هم برای توسعه اقتصاد دیجیتال، استفاده کند؛ چراکه این ظرفیت در کشور وجود دارد.

دهنوی، خاطرنشان کرد: شاید چند ده هزار نفر فارغ التحصیل متخصص داریم که در این حوزه‌ها می‌توانند مشغول به کار شوند و کشور را توسعه دهند.

 رئیس فراکسیون دانش‌بنیان مجلس شورای اسلامی، در ادامه‌ی گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، افزود: توصیه بعدی در حوزه‌ی توسعه‌ی زیرساخت است؛ نکته‌ای که دچار غفلت شده است، توسعه زیرساخت است که باید در اولویت قرار گیرد.

دهنوی، تاکید کرد: خیلی از تجهیزات هم در مخابرات و هم شبکه‌ی اینترنت، امکان ساخت داخل دارند و از توان نخبگان و متخصصین داخلی می‌توانیم در تولیدات داخلی استفاده کنیم و علاوه بر حوزه‌های نرم افزاری و اقتصاد دیجیتالی از ظرفیت نخبگان داخلی استفاده کنیم و با توجه به اینکه وزیر ارتباطات دولت سیزدهم خود چهره‌ای دانشگاهی هستند، امیدواریم که این اتفاق نیز رخ دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-08-30 14:21

افزودن دیدگاه جدید