کد مطلب: 

260631

صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های دانش بنیان در 163 نمایشگاه خارجی حمایت می‌کند

پانزدهمین رویداد «یکشنبه‌‌های صادراتی» صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع «نشست آنلاین پذیرش هیات تجاری از کشور عمان» و به منظور ارائه مشاوره و مدیریت صادرات محصولات دانش بنیان صبح امروز یکشنبه 7 شهریور ماه جاری در محل صندوق نوآوری برگزار شد.
صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های دانش بنیان در 163 نمایشگاه خارجی حمایت می‌کند

به گزارش سیتنا، کلینیک مدیریت صادرات دانش بنیان، برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان و آشنایی بیشتر شرکت‌های دانش بنیان با فرصت‌ها و چالش‌های حضور در بازارهای بین‌المللی، رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» را به‌صورت هفتگی برگزار می‌کند. در این رویداد یک هیات تجاری از بازارهای هدف تجاری با شرکت‌های دانش بنیان به‌صورت حضوری و آنلاین دیدار می‌کنند و ضمن آشنایی با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در هر حوزه، امکانات و فرصت‌های حضور آنها در بازار کشور هدف را تشریح و بررسی می‌کنند.

در رویداد امروز که با موضوع «نشست آنلاین پذیرش هیات تجاری از کشور عمان» برگزار شد، دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی به بسته خدمات صادراتی صندوق اشاره کرد و گفت: این بسته خدماتی شامل توانمندسازی صادراتی، شبکه‌سازی صادراتی و تامین مالی صادراتی است. مباحثی نظیر «آموزش و مشاوره صادراتی»، «اخذ استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی» و «حفاظت از مالکیت فکری» از جمله خدمات توانمندسازی صادراتی صندوق نوآوری است.

وی افزود: صندوق نوآوری در زمینه آموزش داخلی، تا سقف ۱۰ میلیون تومان (حمایت ۹۰ درصدی) برای آموزش داخلی شرکت‌های دانش بنیان پرداخت می‌کند و در صورتی که شرکت‌ها از اساتید خارجی برای ارائه آموزش در ایران دعوت کنند و یا از دوره‌های آموزشی خارج از کشور بهره‌مند شوند، صندوق حمایت ۹۰ درصدی تا سقف ۵۰ میلیون تومان از این شرکت‌ها خواهد داشت.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، حمایت از اخذ استانداردها برای شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر خدمات این صندوق ذکر کرد و گفت: صندوق نوآوری برای دریافت استانداردهای صادراتی ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و برای تمدید استانداردها ۷۹ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کند.

شاوردی در ادامه گفت: صندوق همچنین ۷۰ درصد هزینه‌های اخذ تاییدیه‌های ملی تا سقف ۶۰ میلیون تومان و ۷۰ درصد هزینه تمدید آن تا سقف ۳۰ میلیون تومان را به شرکت‌ها پرداخت می‌کند. همچنین پرداخت ۷۰ درصد خدمات آزمایشگاهی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر خدمات صادراتی صندوق نوآوری است، ضمن آنکه ۷۰ درصد هزینه‌های اخذ استانداردهای تخصصی-سیستمی ‌تا سقف ۶۰ میلیون تومان و ۷۰ درصد تمدید آن تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه حفاظت از مالکیت فکری نیز گفت: ۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه‌های ثبت اختراع در خارج کشور تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان از سوی صندوق پرداخت می‌شود.

همچنین پرداخت ۸۵ درصد هزینه‌های ثبت نشان تجاری در خارج کشور تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سال و ۸۵ درصد هزینه‌های ثبت طرح صنعتی خارج کشور تا سقف ۴۵ میلیون تومان از دیگر بسته‌های حمایتی صادراتی صندوق نوآوری است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه شبکه‌سازی صادراتی را نیز شامل «حمایت از حضور مستقل شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های خارجی»، «حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در پاویون نمایشگاه‌های خارجی»، «حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های دائمی‌خارجی»، «اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در قالب یکشنبه‌های صادراتی و کمک‌های توسعه‌ای»، راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مشترک با نهادهای مشابه»، «تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های صادراتی در قالب  انواع تسهیلات و سرمایه‌گذاری»، «اعطای تسهیلات نمونه‌سازی»، «اعطای تسهیلات راه‌اندازی خط مونتاژ در خارج از کشور» و «اعطای تسهیلات جایزه صادراتی» اعلام کرد.

شاوردی با اشاره به اینکه از سال 1398 تاکنون 163 نمایشگاه خارجی مورد حمایت صندوق نوآوری قرار گرفته است، اظهار کرد: این تعداد نمایشگاه خارجی در فهرست حمایتی صندوق در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات، نفت و گاز، گیاهان دارویی و کشاورزی، صنعت و ماشین‌آلات، صنایع معدنی، صنایع فرهنگی و خلاق، سلامت، نیرو، مواد پیشرفته، نساجی، صنعت ساختمان و زیرساخت، صنعت حمل و نقل و صنایع غذایی بوده است.

وی افزود: حمایت صندوق نوآوری از حضور مستقل شرکت‌ها در این نمایشگاه‌ها پرداخت 70 درصد هزینه‌ها تا سقف 120 میلیون تومان در سال است. در این راستا تاکنون ۱۵ پاویون نمایشگاه‌های خارجی راه اندازی شده که سقف حمایتی صندوق برای حضور شرکت‌ها ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در سال است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری در ادامه با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی‌ خارجی با هدف تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان داخلی، گفت: یکی از این نمایشگاه‌ها در کشور ارمنستان راه‌اندازی شده که تاکنون شش شرکت در آن فعال شده‌اند. علاوه بر آن در نمایشگاه دائمی ‌عراق (بغداد) نیز شش شرکت، در افغانستان ۲۳ شرکت، در چین ۱۲ شرکت و در آذربایجان ۱۶ شرکت فعال هستند.

شاوردی گفت: برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی ‌در کشورهای ترکیه، سوریه، روسیه، عراق(کربلا)، کنیا، امارات متحده عربی و هند نیز اقدام شده است و سقف حمایتی ما از شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه‌ها شامل پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در سال است.

وی در ادامه یادآورشد: 90 درصد هزینه‌های اعزام و پذیرش هیات تجاری تا سقف 60 میلیون تومان در سال نیز از سوی صندوق نوآوری پرداخت می‌شود.

واحدهای مستقر در شهرک علمی‌ و تحقیقاتی اصفهان شامل 582 شرکت دانش بنیان است

در ادامه رویداد آنلاین پانزدهمین «یکشنبه‌های صادراتی»، مجید محمدی رییس اداره انتقال فناوری شهرک علمی‌ و تحقیقات اصفهان، به نقش پارک‌های علم و فناوری در اکوسیستم نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: نقش این پارک‌ها ایجاد و تقویت شرکت‌های فناور و دانش بنیان برای رفع نیازهای جامعه به خدمات و محصولات فناورانه و نیز افزایش ثروت از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و کارآفرینی همراه با اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است.

وی به اهداف شهرک علمی ‌و تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد و افزود: ایجاد شرایط لازم و تامین خدمات و حمایت‌های مورد نیاز برای شکل‌گیری و رشد کسب و کارهای دانش بنیان، اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان، تولید ثروت از علم و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی ‌و مشارکت و ایفای نقش در توسعه منطقه‌ای و رسیدن به اقتصاد دانش بنیان از اهداف این شهرک است.

رییس اداره انتقال فناوری شهرک علمی ‌و تحقیقات اصفهان، تعداد واحدهای مستقر در این شهرک را 582 شرکت دانش بنیان اعلام کرد و افزود: این شهرک از شش مرکز نوآوری، سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد تخصصی و یک مرکز علمی ‌و تفریحی کودکان و نوجوانان برخوردار است.

محمدی، نرخ موفقیت شرکت‌های دانش بنیان در شهرک علمی ‌و تحقیقاتی اصفهان را بیش از 75 درصد اعلام کرد.

وی به ارزیابی شرکت‌های شهرک علمی ‌و تحقیقاتی اصفهان در سال 1399 اشاره کرد و گفت: شرکت‌های ما در سال گذشته 37 میلیون دلار صادرات خدمات و محصولات به کشورهای مختلف داشته‌اند. همچنین گردش مالی شرکت‌های مستقر در شهرک به 3652 میلیارد تومان رسیده است. همچنین فروش محصولات و خدمات 1758 میلیارد تومان، قراردادهای پژوهشی و فناوری 817 میلیارد تومان، و تعداد نیروی انسانی شاغل 7582 نفر بوده است.

محمدی در ادامه تولید تجهیزات بهبود زخم، تخت‌های بیمارستانی، چراغ‌های جراحی، سیستم‌های تصویربرداری با اشعه ایکس، الکتروکاردیوگراف سه و شش کاناله، دستگاه فشار معکوس برای درمان زخم، ایمپلنت‌ها و پروتزهای پزشکی، مستربچ‌های افزودنی بر پایه PE و PP، سازگار کننده در کامپاندهای پلیمری، نانو افزودنی‌ها، چسب بین لایه‌ای، رنگ‌های خوراکی طبیعی، امولسیون‌های طعمی، امولسیفایر و پایدار کننده غذایی، سیروپ زعفران، طعم دهنده‌های غذایی با منشا طبیعی و روانکارهای صنعتی را از پتانسیل‌های صادراتی این شهرک عنوان کرد.

رییس اداره انتقال فناوری شهرک علمی ‌و تحقیقات اصفهان همچنین خدمات و حمایت‌های این شهرک را شامل استقرار، خدمات مالی و اعتباری، آموزشی، راهبری و مشاوره فنی و تخصصی اعلام کرد.

محمدی به ارائه خدمات این شهرک در زمینه تامین نیازهای کرونایی کشور نیز اشاره کرد و گفت: تولید روزانه ۵۲ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده، ۱۹ هزار ماسک نانو، ۱۵۰ هزار ماسک سه لایه و ۷۲ دستگاه تجهیز از دستاوردهای شرکت‌های مستقر در این شهرک است. همچنین ۱۰ شرکت در زمینه تولید مواد ضد عفونی کننده، چهار شرکت در زمینه تولید دستگاه‌های ضد عفونی کننده، یک شرکت در زمینه تولید دوربین غیر تماسی تب‌سنج، چهار شرکت در زمینه تولید ماسک نانویی بیمارستانی و شش شرکت در زمینه تولید تجهیزات بیمارستانی و تنفسی فعال هستند.

عمان به ورود شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه تجهیزات پزشکی تمایل دارد

در ادامه رویداد آنلاین پانزدهمین «یکشنبه‌های صادراتی» که با موضوع «نشست آنلاین پذیرش هیات تجاری از کشور عمان» برگزار شد، آرزو جمالی نظری، دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به بازار محصولات فناورانه در کشور عمان، گفت: ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها به بازار عمان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به خوبی صورت گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم این شرکت‌ها برای صادرات محصولات خود در حوزه‌های منسوجات، فلزات، معدن، مصالح ساختمانی، مواد غذایی شامل فرآورده‌های پروتئینی و لبنی، غلات و ...، IT، ICT، تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات نمایشگاهی، معادن بزرگ و قطعات مصرفی خودرو همچون لنت ترمز و صفحه کلاچ تمرکز کنند.

جمالی نظری ادامه داد: در حال حاضر تمرکز عمان بر نیروگاه‌های بادی و سولار است که شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی می‌توانند در این حوزه فعالیت کنند، اما هیچ شانسی برای شرکت‌ها برای صادرات در حوزه نفت و گاز در عمان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه عمان در حوزه تجهیزات پزشکی فقیر است، گفت: این کشور به ورود شرکت‌های ایرانی در حوزه تجهیزات پزشکی تمایل دارد و عمان می‌تواند پایگاه خوبی برای صادرات ادوات و لوازم یکبار مصرف پزشکی باشد.

در ادامه پانزدهمین رویداد «یکشنبه‌‌های صادراتی» صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع «نشست آنلاین پذیرش هیات تجاری از کشور عمان»، محمدحسن الشیدی، فعال اقتصادی و تاجر با سابقه کشور عمان و مهندس نصر، مدیر عامل شرکت نصرالدولیه عمان به معرفی کارگزاری و شوروم محصولات دانش بنیان در عمان و همچنین معین‌الدینی مدیرعامل شرکت سپنتا فناوران اسپادانا به معرفی شبکه کارگزاری تجارت بین‌الملل این شرکت پرداختند.

گفتنی است، در حاشیه این رویداد نیز نمایشگاهی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برپا و طی آن شرکت‌های «فنی و مهندسی کیمیا فرآیند نقش جهان»، «پویندگان راه سعادت»، «رایان رشد افزار»، «مایا اسلیم آریا»، «هوپاد صنعت کارمانیا»، «نوآوران ارتباطات سیمای امید»، «احیاگران قلب صنعت آسیا»، «هوپاد گستر صنعت»، «چشم‌انداز توسعه فناوری اطلاعات رجاء» و «پایا صنعت سماء» به ارائه محصولات خود پرداختند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (7 رای)
سیتنا 5
2021-08-29 15:06

افزودن دیدگاه جدید