کد مطلب: 

260430

ستاری: توسعه زیست‌بوم فناوری به پرورش استعدادهای استانی منجر می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، گفت: توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استانی می‌تواند به پرورش و بروز استعدادهای استانی و رفع نیازهای منطقه‌ای منجر شود.
ستاری: توسعه زیست‌بوم فناوری به پرورش استعدادهای استانی منجر می‌شود

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری، در بخش دیگری از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان از مراحل ساخت کارخانه نوآوری زاهدان بازدید کرد و در جمع رسانه‌های استانی گفت: ایجاد کارخانه نوآوری زاهدان یک اتفاق مهم برای جوانان مستعد و خلاق استان سیستان و بلوچستان است. البته هنوز کارهای زیادی برای ساخت این کارخانه باقی مانده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: شروع ساخت کارخانه زاهدان خود به تنهایی شور و شعف زیادی بین جوانان و متخصصان بومی استان ایجاد کرده است و این کارخانه فضایی برای توسعه خلاقیت‌ها و ابتکارات استانی جوانان می‌شود.

به گفته ستاری، با همکاری نهادهای استان سیستان و بلوچستان، سوله‌های خالی و بلااستفاده در اختیار جوانان مستعد شهرهای مختلف این استان قرار گرفته و امیدی در دل آنها ایجاد شده است تا بتوانند توانمندی‌ها و ابتکارات خود را اجرایی و عملیاتی کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی این استان در حال توسعه دادن پارک علم و فناوری خود هستند، گفت: همچنین امروز مراکز نوآوری در 6 شهر اصلی استان مانند شهرهای چابهار، سراوان، زابل و غیره کار خود را آغاز می‌کنند. این اتفاق یعنی توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان که می‌تواند به پرورش و بروز استعدادهای استانی و رفع نیازهای این منطقه منجر شود.

ستاری ادامه داد: مهم‌ترین نتیجه این تلاش‌ها شکل‌گیری و گسترش کسب و کارهای فناورانه استانی است. کاری که کمک می‌کند نیازهای استانی در درون زیست‌بوم منطقه مرتفع شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین با اشاره به فروش بیش از 300 هزار میلیارد تومانی 7 هزار شرکت‌ دانش‌بنیان و خلاق کشور در سال گذشته، گفت: این شرکت‌ها توانستند توان خود را در بازار داخلی به اثبات برسانند و امروز به دنبال توسعه صادرات محصولات خود هستند.

با سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان سیستان و بلوچستان، پروژه‌های فناورانه مختلفی در شهرهای زاهدان، ایرانشهر، زابل، سراوان، چابهار و دیگر بخش ‎های این استان افتتاح شد تا توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در این منطقه سرعت گیرد.

افتتاح مرکز نوآوری و صنایع خلاق ایرانشهر، افتتاح ساختمان شماره 2 مرکز نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان و توسعه فعالیت مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، از جمله دستاوردهای این سفر یک روزه بود.

همچنین آغاز به کار مراکز نوآوری آموزشکده فنی و حرفه ای فرخی سیستانی زابل، مرکز نوآوری مجتمع آموزش عالی سراوان، مرکز نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار، مرکز توسعه و تجاری سازی چابهار، مرکز نوآوری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز در این سفر اتفاق افتاد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-08-24 12:21

افزودن دیدگاه جدید