کد مطلب: 

259799

دیدار هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات و انجمن شرکت های نرم افزاری با رییس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس

نمایندگان اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و انجمن شرکت های نرم افزاری در دیدار با رییس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس اعلام نمودند: در این شرایط خاص و بحرانی که کسب‌و‌کارها با مشکلات فراوانی روبرو هستند، بدون حمایت حاکمیت، مجلس شورای اسلامی و رییس جمهور منتخب، نه تنها تداوم فعالیت های اقتصادی و در راس آن اقتصاد دیجیتالی و تولید با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد، بلکه با تداوم این روند، با تعطیلی بخش بزرگی از جامعه مولد روبرو خواهیم شد.
دیدار هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات و انجمن شرکت های نرم افزاری با رییس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس

به گزارش خبرنگار سیتنا، هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران  و انجمن شرکت های نرم افزاری یکشنبه 11 مرداد 1400 با چند تن از نمایندگان مجلس دیدار کردند. در این نشست که با محوریت اقتصاد دیجیتال برگزار شد، نمایندگان اتحادیه و انجمن به بحث و گفت‌وگو در ارتباط با مشکلات پیش روی اقتصاد دیجیتال به عنوان اصلی ترین پیشران اقتصاد پرداختند.
   
اقتصاد دیجیتالی یا Digital economy در سال های اخیر به مفهوم اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های محاسبات دیجیتال به عنوان «انجام دادن فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازارهایی مبتنی بر اینترنت و شبکه گسترده جهانی» در نظر گرفته شده‌است. اقتصاد دیجیتال که در برخی ادبیات به نام اینترنت اقتصاد، اقتصاد جدید یا اقتصاد وب شناخته می‌شود یک اتفاق بزرگ و یک مگادایم در عرصه اقتصاد ملی و جهانی در عصر حاضر خواهد بود.
 
در این نشست، دکتر رضا خواه، رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال و حکمرانی مجلس مطرح کرد: رسیدگی و توجه به کسب‌وکارها و مشخصا توسعه اقتصاد دیجیتال حتما باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد. ما می‌خواهیم رشد قابل توجه‌ای در فضای اقتصاد دیجیتال اتفاق بیافتد.

رضا خواه همچنین بیان کرد که ما نیاز به پیشران‌های جدید و استراتژیک در اقتصاد داریم و حتما یکی از اساسی ترین پیشران‌ها، اقتصاد دیجیتال است.

رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس یادآور شد: باید تصویری برای اقتصاد آینده کشور بسازیم تا در سال ۱۴۱۰ نقطه مطلوب کجا باشد و موانع موجود را مورد بررسی قرار دهیم. در همین حال باید از انگیزه‌ها برای رسیدن به مقصد استفاده کنیم که در این میان تشکل ها می‌توانند نقش اساسی در مشارکت تسهیل سازی این موضوع داشته باشند.

همچنین در این نشست نمایندگان اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و انجمن شرکت های نرم افزاری اعلام نمودند که در این شرایط خاص و بحرانی که کسب‌و‌کارها با مشکلات فراوانی روبرو هستند، بدون حمایت حاکمیت، مجلس شورای  اسلامی و رییس جمهور منتخب که به جهت حضور قبلی شان در راس قوه قضاییه شناخت کافی از فسادهای فراوان که زمینه ساز مشکلات اقتصادی بوده است دارند، نه تنها تداوم فعالیت های اقتصادی و در راس آن اقتصاد دیجیتالی و همچنین تولید با مشکلات فراوانی روبرو خواهد شد، بلکه با تداوم این روند، با تعطیلی بخش بزرگی از جامعه مولد روبرو خواهیم بود.

نمایندگان اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران و انجمن شرکت های نرم افزاری خاطرنشان کردند که اعلام آمادگی می‌کنیم تا با همکاری با هر کمیته و یا کارگروهی که مد نظر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و فراکسیون اقتصاد دیجیتال باشد در تحقق اقتصاد دیجیتال همکاری های لازم را داشته باشیم تا امکان برون رفت از این شرایط، حاصل شود و چرخ های رونق تولید همراستا با برنامه های راهبردی کشور، شتاب گرفته و برنامه های توسعه محقق گردد.

لازم به توضیح است که در این نشست دکتر رضا خواه و دکتر شاکری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، دکتر داودد ادیب، رئیس هیئت مدیره اتحادیه، خانم مهندس آبایی و دکتر ثنایی به عنوان نایب رییسان اتحادیه، دکتر مقیم نژاد، عضو هیئت مدیره اتحادیه، خانم مهندس بختیاری عضو کمیسیون آوزش و ظرفیت سازی اتحادیه و مهندس الیشاهی رییس انجمن شرکت های نرم افزاری و دکتر روحانی نژاد از گروه طیف حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-08-03 13:50

افزودن دیدگاه جدید