کد مطلب: 

259767

آذری جهرمی: برای رشد اقتصاد دیجیتال نیازمند پنج یونیکورم و 20 هزار شرکت استارتاپی هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: برای رسیدن به رشد در اقتصاد دیجیتال نیازمند پنج لکوموتیو با عنوان یونیکورم (شرکت‌هایی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار) هستیم و 20 هزار شرکت استارتاپی برای قاعده مثلث می‌خواهیم.
آذری جهرمی: برای رشد اقتصاد دیجیتال نیازمند پنج یونیکورم و 20 هزار شرکت استارتاپی هستیم

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری سمنان اظهار کرد: از سال 98 تا 99 در مجموع 234 میلیارد تومان در استان سمنان سرمایه گذاری کردیم  که در  پوشش جاده ای نسل سوم و چهارم مسیر تهران تا حرم امام هشتم، ارتباطات روستایی، بهبود فیبرنوری، ارتباطات مسیرریلی، شهرکهای صنعتی و توسعه اشتغال صرف شد.

وی افزود: بنده در سمنان این احساس را نداشتم که ما فقط مجری هستیم برخی‌ها ناظر، در این استان همه همکاری کردند.

آذری جهرمی درباره پارک اقتصاد دیجیتال سمنان توضیح داد: چیزی که امروز به بهره‌برداری رسید یک حلقه از زنجیره مجموعه پارک‌های اقتصاد دیجیتال است. راهبرد ما از ابتدای وزارت این بود که رشد قابل توجهی در اقتصاد دیجیتال ایجاد کنیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این هدف مسیری با بخش خصوصی آغاز کردیم  و زیرساخت‌ها را برای ارتباطات توسعه دادیم و روزی که شروع کردیم 50درصد شهرها نسل سوم و چهارم اینترنت داشتند و امروز 100 درصد جمعیت شهری نسل سوم و چهارم و ۹۸ و نیم درصد از جمعیت روستایی به اینترنت و پهن باند متصل هستند که به معنای ایجاد بازار مناسب برای  کسب و کارهای اینترنتی است.

آذری جهرمی درباره وضعیت پهن باند در کشور توضیح داد: هم اکنون از 648 گیگ در سال 92 به 21 هزار گیگ ظرفیت پهن باند شبکه ملی اطلاعات در سال جاری دست یافته‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و دولت وظیفه توانمندسازی شرکت‌ها را دارند تصریح کرد: ما توانمندسازی را از طریق ایجاد طرح نوآفرین آغاز کردیم و هم اکنون 10 هزار شرکت در کسب و کارهای فضای مجازی ثبت نام کردند که با استفاده از بوم واره حمایتهای زیادی از آنها صورت گرفت.

آذری جهرمی درباره طرح نوآفرین ادامه داد: در این طرح شرکت‌ها از بدو تاسیس به مدت سه سال تا زمانی که درآمد سالیانه آنها به 500 میلیون تومان رسید تحت حمایت هستند.

وزیر ارتباطات درباره پارک‌های اقتصاد دیجیتال نیز تصریح کرد: در این طرح شرکت‌ها با درآمد سالیانه 500 میلیون تومان به پارک‌ها تحویل داده می شوند و با درآمد 5 میلیارد تومان خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در استان‌های فارس، تهران  و خراسان رضوی پارک اقتصاد دیجیتال ایجاد شده است. برای پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان سرمایه گذاری‌های خوبی صورت گرفته و سازمان فنی حرفه ای نیز همکاری موثری در این زمینه با ما داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-08-02 18:08

افزودن دیدگاه جدید