کد مطلب: 

259762

بازدید مجازی از موزه‌های دنیا با برنامه فرهنگ و هنر گوگل

چندی است که برنامه هنری گوگل، کارش را آغاز کرده است تا علاقه‌مندانی که به دلیل دوری از موزه‌های دنیا امکان بازدید از آن‌ها را نداشتند، با دیدار مجازی، به آرزویشان برساند؛ اما همه‌گیری کرونا در دنیا باعث شد حتی کسانی که در همسایگی موزه‌ها زندگی می‌کردند هم حداقل یک سالی از ورود به آن محروم باشند.
بازدید مجازی از موزه‌های دنیا با برنامه فرهنگ و هنر گوگل

به گزارش سیتنا، برنامه فرهنگ و هنر گوگل (Google Arts & Culture) که در ابتدا پروژه هنری گوگل خوانده می‌شد، یک بستر آنلاین از تصاویر و فیلم‌های با وضوح‌بالا از آثار هنری و صنایع فرهنگی از سازمان‌های فرهنگی در سراسر جهان است که از سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد.

این برنامه از فناوری تصویر با وضوح‌بالا استفاده می‌کند که به بیننده اجازه می‌دهد تا در مجموعه‌های آثار هنری سازمان‌ها و گالری‌های همکار در این پروژه گشت‌وگذاری داشته باشد و اطلاعات دقیقی درباره این آثار هنری به دست بیاورد. این بستر مجازی همچنین شامل قابلیت‌های جستجوی پیشرفته و ابزارهای آموزشی نیز هست.

با استفاده از این برنامه روزانه می‌توان از نمایشگاه‌ها و موزه‌های متعددی در سراسر جهان به‌صورت مجازی بازدید کرد و در صورت تمایل به بررسی دقیق‌تر یک اثر هنری، این امکان فراهم است تا کاربر نگاهی عمیق و دقیق‌تر به اثر هنری داشته باشد. چیزی که حتی در بازدید واقعی هم مقدور نیست.

چندین ابزار و منابع آموزشی مختلف برای معلمان و دانش آموزان نیز در این برنامه گنجانده‌شده است. فیلم‌های آموزشی، جدول زمانی تاریخ هنر، جعبه‌ابزار هنری و منابع آموزشی و مطالعاتی.

این برنامه از امکانات سرگرم‌کننده‌ای نیز برخوردار است که می‌توانند علاقه‌مندان را ساعت‌ها به خود مشغول کنند. به‌عنوان‌مثال در قسمت «با موسیقی نقاشی کن» (Paint With Music) شما می‌توانید با کشیدن طرح دلخواه خود و انتخاب سازهای مختلف، نقاشی که کشیده‌اید را به‌صورت نت‌های موسیقی بشنوید.

در یکی از جالب‌ترین برنامک‌ها، کاربران می‌توانند با بارگذاری کردن تصویری از صورت خودشان، شبیه‌ترین پرتره‌های نقاشی به خودشان را پیدا کنند.

هفده موزه از سراسر جهان در راه‌اندازی این برنامه و پشتیبانی محتوایی از آن شرکت داشته‌اند. در ابتدا ۱۰۶۱ تصویر از آثار هنری با وضوح‌بالا از ۴۸۶ هنرمند مختلف، در ۳۸۵ اتاق گالری مجازی به نمایش در آمد.

موزه‌های بسیاری از جمله موزه هنر متروپولیتن، در این پروژه با گوگل همکاری دارند. در ادامه می‌توان به آلته ناسیونال گالری، موزه هنرهای مدرن نیویورک، موزه رینا سوفیا مادرید، نگارخانه ملی بریتانیا، آرمیتاژ روسیه، موزه ونگوگ آمستردام و موزه کاپیتولینه رم اشاره کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-08-02 15:10

افزودن دیدگاه جدید