کد مطلب: 

259525

جهش قیمت بیت‌کوین تا محدوده 40 هزار دلاری طی سه ساعت

بیت کوین طی یک جهش سریع، موفق شد در عرض سه ساعت با صعودی 5 هزار دلاری تا حوالی مقاومت 40 هزار دلاری صعود کند. این اولین بار در ماه جاری است که بیت کوین به این محدوده می‌رسد.
جهش قیمت بیت‌کوین تا محدوده 40 هزار دلاری طی سه ساعت

به گزارش سیتنا به نقل از کوین تلگراف، قیمت بیت کوین ساعاتی پیش موفق شد با ثبت جهشی 10 درصدی به محدوده 40 هزار دلاری برسد.

پس از عبور قیمت بیت کوین از مرز 35 هزار دلاری شاهد لیکوییدشدن حجم بالایی از قراردادهای آتی فروش (Short) بودیم و این مسئله باعث افزایش شتاب صعودی قیمت این رمزارز شد. صعود قیمت بیت کوین تا 39800 دلار تنها در عرض سه ساعت طی شد.

هم اکنون هر واحد از این ارز دیجیتال در محدوده 38790 دلاری معامله می‌شود. طی 24 ساعت گذشته، بیت کوین نزدیک به 13 درصد رشد کرده است و در بین 30 ارز دیجیتال بازار بهترین عملکرد را داشته است.

لارک دیویس (Lark Davis)، از تحلیل‌گران مطرح بازار، در توییتر گفت که قیمت بار دیگر به بالای میانگین متحرک 50 روزه بازگشته است.

جهش قیمت بیت‌کوین تا محدوده 40 هزار دلاری طی سه ساعت

گفتنی است؛ طی روزهای اخیر و پس از آنکه ایلان ماسک اعلام کرد که احتمالا دوباره بیت‌کوین را به عنوان گزینه در خرید و فروش محصولات تسلا به کار بگیرد، قیمت این رمز ارز وارد کانال صعودی شد.

این کارآفرین در ماه مه اعلام کرد که شرکت تسلا که تولید‌کننده خودروهای الکتریکی است، استفاده از بیت کوین برای خرید محصولاتش را به دلیل نگرانی در مورد تأثیرات زیست‌محیطی استخراج این ارز دیجیتال متوقف کرده است.

ماسک روز چهارشنبه در کنفرانس Twitter Word در کنار جک دورسی، مدیرعامل توییتر که از چهره‌های مشهور حامی رمزارز‌ها است، صحبت می کرد و پس از این اظهارات و حمایت ماسک از رمزارزها، سقوط قیمت بیت کوین متوقف شد و این رمز ارز و برخی از ارزهای دیجیتال دیگر نیز وارد فاز صعودی شدند.

ماسک گفت: «به نظر می‌رسد بیت‌کوین خیلی بیشتر به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر سوق پیدا می‌کند و تعدادی از کارخانه‌های سنگین زغال‌سنگ که (برای استخراج رمزارز) مورد استفاده قرار می گرفتند... به خصوص در چین تعطیل شده‌اند.»

او افزود: «من می‌خواهم کمی بررسی کنم تا ببینم اگر میزان استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر برای استخراج بیت‌کوین ۵۰ درصد و یا بیشتر باشد و گرایش به سمت استفاده از این انرژی‌ها برای تولید بیت‌کوین افزایش یافته است، به احتمال زیاد تسلا پذیرش بیت‌کوین را مجددا از سر می‌گیرد.»

ایلان ماسک به این نکته هم اشاره کرد که به رغم کاهش قیمت بیت‌کوین در ماه‌های گذشته او و هر دو شرکت مشهورش یعنی تسلا و اسپیس ایکس، بیت‌کوین‌های خود را حفظ کرده‌اند: «ما بیت‌کوین‌هایمان را نمی‌فروشیم، من شخصاً چیزی نمی‌فروشم. اسپیس‌ایکس هم بیت‌کوین‌هایش را نمی‌فروشد.»

تسلا در ماه فوریه فاش کرد که ۱.۵ میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه گذاری کرده است و مقداری از این رمزارز را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ با سود ۱۰۱ میلیون دلار فروخته است.

این شرکت در مارس شروع به استفاده از بیت‌کوین برای وسایل نقلیه خود کرد تا اینکه ۴۹ روز بعد مسیر خود را تغییر داد.

ماسک در پایان گفت که او ممکن است بازار را تهییج کند ولی سرمایه‌اش را از بازار خارج نمی‌کند: «من قطعاً اعتقادی به بالا بردن قیمت و افزایش حجم فروش یا موارد مشابه آن ندارم. من دوست دارم موفقیت بیت‌کوین را ببینم.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-07-26 11:58

افزودن دیدگاه جدید