کد مطلب: 

259347

معاون وزیر آموزش و پرورش: نیمی از دانش آموزان، در فضای مجازی احساس تنهایی می کنند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که ۵۱ درصد دانش آموزان در فضای مجازی احساس تنهایی می کنند، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، تمایل دانش آموزان به تحصیل حضوری، افزایش یافته است.
۵۱ درصد دانش آموزان در فضای مجازی، احساس تنهایی می کنند

به گزارش سیتنا، رضوان حکیم زاده در وبیناری که با اعضای شورای معاونان اداره کل و مناطق استان خراسان شمالی برگزار شد، اظهارکرد: آموزش مجازی تهدیدها و فرصت های زیادی را به همراه داشته است و  بر اساس طرح های تحقیقاتی، تمایل دانش آموزان به تحصیل حضوری افزایش یافته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که بر اساس طرح های تحقیقاتی، ۵۱ درصد از دانش آموزان در بستر فضای مجازی احساس تنهایی می کنند، تصریح کرد: طبق این طرح تحقیقاتی که از طریق ارائه پرسشنامه به  دانش آموزان  تکمیل شد، ۸۸ درصد از معلمان تکلیف روزانه به دانش آموزان ارائه  کردند.
حکیم زاده با اشاره به یکی دیگر از نتایج طرح های تحقیقاتی گفت: در بستر آموزش مجازی و در شرایط همه گیری ویروس کرونا، ۷۵ درصد از دانش آموزان برای تحصیل از مادران خود کمک می گیرند.  

معاون وزیر آموزش و پرورش بر توجه به مسائل عاطفی و اجتماعی دانش آموزان در آموزش مجازی تاکید و اظهار کرد: معلمان علاوه بر آموزش و تربیت دانش آموزان باید به موضوع های احساسی و عاطفی دانش،آموزان نیز بپردازند، لذا آموزش و تربیت دانش آموزان، مستلزم مشارکت همه جانبه است.

حکیم زاده تاکید کرد: مقطع ابتدایی حساس و سرنوشت ساز است و باید سرمایه گذاری بیشتری در این مقطع تحصیلی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر به تحصیل در مقطع ابتدایی به عنوان پایه و اساس آموزش و تربیت، توجه اصولی شود، در آینده نتیجه مطلوبی را خواهیم گرفت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از برخی رقابت های آموزشی که در مقطع ابتدایی انجام می شود، اظهار کرد: باید رقابت های بی مورد بین دانش آموزان در آزمون های مختلف و تست زدن ها در این مقطع حذف و آموزش باید به سمت یادگیری مشارکتی پیش رود.

حکیم زاده بر ایجاد امکانات و زیر ساخت های آموزش مجازی در سطح کشور تاکید کرد و گفت: در برخی از مناطق دور دست روستایی و حاشیه شهرها، امکانات و زیرساخت آموزشی برای دانش آموزان مهیا نیست و شرایط کرونا نشان داد که بخشی از مناطق کشور چه مشکلاتی دارند.

شایان ذکر است، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سفر دو روزه به استان خراسان شمالی، طرح های آموزشی؛ کلاس تربیت بدنی، طرح ملی سنجش سواد حرکتی و یک دقیقه با کتاب را رونمایی می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-07-20 11:58

افزودن دیدگاه جدید