کد مطلب: 

259218

محمدخانی: با سیاست‌های ناصحیح دولت، هزینه‌ی تمام شده‌ی خدمات ارتباطی افزایش یافته است

معاون پیشین مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت با پیاده‌سازی سیاست‌های نادرست و غیرکارشناسانه در همه‌ی زمینه‌ها، افزایش قیمت آفریده است که این سیاست اشتباه در بخش ارتباطات کشور هم کاملا مشهود است و هزینه‌ی تمام شده‌ی خدمات ارتباطی افزایش یافته است.
محمدخانی: با سیاست‌های ناصحیح دولت، هزینه‌ی تمام شده‌ی خدمات ارتباطی افزایش یافته است

مهندس محمدرضا محمدخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون مشکلاتی که طی سال‌ها و مخصوصا ماه‌های اخیر صنعت مخابرات کشور با آن دست به گریبان است که باعث ورشکستگی و توقف فعالیت برخی شرکت‌های فعال در این حوزه شده است، گفت: مهم‌ترین راه برای رهایی صنعت مخابرات کشور از این وضعیت نابسامان، تغییر ساختار و به حداقل رساندن تعداد شرکت‌های مخابراتی است.

معاون سابق مرکز پژوهش‌های مجلس، ادامه داد: ساختار مخابرات کشور بیشتر از نیاز بزرگ است که این مساله در سایر بخش‌ها مانند وزارت نیرو نیز کاملا مشهود است.

وی، اظهارکرد: تکنولوژی رو به رشد، نیروی انسانی کمتری را می‌طلبد، چون تشکیلات هزینه‌بر است و بخش زیادی از درآمد سیستم ارتباطی کشور، صرف این تشکیلات می‌شود.

مدیر پیشین دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهشهای مجلس، خاطرنشان کرد: دولت با پیاده‌سازی سیاست‌های نادرست و غیرکارشناسانه در همه‌ی زمینه‌ها، افزایش قیمت آفریده است که این سیاست اشتباه در بخش ارتباطات کشور هم کاملا مشهود است و هزینه‌ی تمام شده‌ی خدمات ارتباطی افزایش یافته است.

محمدخانی، خاطرنشان کرد: چه در حوزه‌ی تلفن همراه و چه در بخش تلفن ثابت، باید هزینه‌های تمام شده محاسبه شود و رگولاتوری نسبت به تعیین منصفانه‌ی قیمت تمام شده‌ی خدمات ارتباطی اقدام کند و نهایتا مطابق با آن هزینه‌ها، در صورت نیاز، تعرفه‌ها را افزایش دهد.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

 

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 4.3 (3 رای)
سیتنا 1
2021-07-17 02:09

افزودن دیدگاه جدید