کد مطلب: 

259157

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی: سال ۱۴۰۰، سال جهش صندوق‌های جسورانه بورسی است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در سال 1400 شاهد جهش ظرفیت‌های صندوق‌های جسورانه بورسی خواهیم بود، گفت: امسال باید جهش این صندوق‌ها را دنبال کنیم.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی: سال ۱۴۰۰، سال جهش صندوق‌های جسورانه بورسی است

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت در گردهمایی فعالان بازار سرمایه و نقش نهادهای مالی در توسعه سرمایه گذاری جسورانه، بیان کرد: در حال حاضر از ۱۱ صندوق سرمایه گذاری جسورانه برخوردار هستیم که از این تعداد ۴ صندوق فعال، ۳ صندوق در انتظار موافقتنامه اصولی و ۴ صندوق نیز در حال اخذ موافقتنامه اصولی هستند که این ۱۱ صندوق با اخذ ظرفیت ۳۲۵ میلیارد تومانی و عملکردی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان فعالیت خواهند کرد.

به گفته وی، این ۱۱ صندوق جسورانه بورسی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و با ظرفیت حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فعالیت های دانش بنیان تاسیس شده است.

وحدت، وظیفه صندوق نوآوری و شکوفایی را تامین مالی حوزه نوآوری و دانش بنیان عنوان کرد و گفت: طی دو سال و نیم گذشته، تلاش کردیم تا در بخش های مختلف ظرفیت تامین مالی در حوزه نوآوری و دانش بنیان را توسعه دهیم و امروز شاهد رشد صندوق های پژوهش و فناوری هستیم، به طوری که همه استان ها از این صندوقها برخوردار هستند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه ارائه تسهیلات، ضمانتنامه، خدمات توانمندسازی و سرمایه گذاری خطرپذیر با روش هم سرمایه گذاری را از خدمات این صندوق به اکوسیستم نوآوری کشور برشمرد.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از ۴۸ طرح در قالب سرمایه گذاری خطرپذیر حمایت کرده است، گفت: امسال باید تمرکز خود را بر روی افزایش ظرفیت های صندوق های جسورانه بورسی قرار دهیم. این صندوقها ظرفیت های مناسبی را برای حمایت از شرکت های دانش بنیان ایجاد کردهاند، ضمن آنکه همه نهادهایی که پول داشته و مدیران خوش فکر و جوانی دارند علاقمند به فعالیت در حوزه های دانش بنیان هستند؛ به طور مثال سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف، سازمان کوثر و صندوق بازنشستگی از جمله نهادهای علاقمند به سرمایه گذاری در پروژه های دانش بنیان هستند.

وحدت تاکید کرد: ما ظرفیت بزرگی در اکوسیستم نوآوری کشور با بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان و ۱۰ هزار استارت آپ داریم، اما مساله اصلی در این زمینه اتصال اعتبارات نهادها و نقدینگی موجود در کشور با نیازهای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها است.

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، این صندوق با هدف توسعه سرمایه گذاری خطرپذیر با بهره گیری از ابزارهای نوین مالی، نهادسازی در قالب مشارکت در تاسیس صندوق های جسورانه و خصوصی بازار سرمایه را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از ورود صندوق نوآوری به حوزه سرمایه گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور، کل سرمایه صندوق های جسورانه موجود ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال بود که با فعال شدن ظرفیت های صندوق نوآوری در بازار سرمایه این رقم به ۸ هزار میلیارد ریال رسیده است، خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر ۵ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به حجم کل سرمایه صندوق های جسورانه اضافه شده و به زودی و با توجه به مصوبات جاری، حجم کل صندوق های جسورانه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

دکتر وحدت در پایان با اشاره به برگزاری سلسله رویدادهای دوشنبه‌های استارت آپی صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: بزرگترین چالش ما در این زمینه بهم رسانی طرف عرضه و تقاضا است که سعی کردیم با برگزاری دوشنبه های استارت آپی این مشکل را رفع کنیم که اتفاقا تجربه خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است. ضمن اینکه با برگزاری مسابقه کارویا به دنبال تامین مالی جمعی برای شرکت های دانش بنیان تا سقف ۴ میلیارد تومان هستیم که این مسابقه نیز ظرفیت خوبی است که می توان از آن برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-07-14 12:07

افزودن دیدگاه جدید