کد مطلب: 

259150

رئیس سازمان بورس: روش مدیریت حرفه‌ای صندوق نوآوری در حوزه تامین مالی، قابل تقدیر است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه شناسایی فرصت‌ها، ایده‌ها و طرح‌های تجاری نوآورانه گام‌های بزرگی برداشته است.
رئیس سازمان بورس: روش مدیریت حرفه‌ای صندوق نوآوری در حوزه تامین مالی، قابل تقدیر است

به گزارش سیتنا، دکتر علی دهقان‌دهنوی در گردهمایی فعالان بازار سرمایه و نقش نهادهای مالی در توسعه سرمایه‌گذاری جسورانه با بیان این مطلب گفت: روش مدیریت حرفه‌ای صندوق نوآوری در حوزه تامین مالی، قابل تقدیر است، اینکه در حوزه‌های مختلف ورود و نقش خود را به عنوان اهرم‌ساز تعریف کرده است.

وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه ویژگی‌های خاصی دارد و بار بزرگی را در تامین مالی و نوآوری برعهده دارد، اظهار کرد: ما در مجموع بازار سرمایه تلاش کردیم که این بستر را ایجاد کنیم و اعتقاد داریم که اگر درنظر داشته باشیم تا تحول و جهش در اقتصاد کشور ایجاد کنیم، مسیر آن باید از حوزه نوآوری عبور کند چرا که این امکان وجود ندارد تا با تکیه به روش‌های سنتی و تجهیز سرمایه‌ها در بخش‌های سنتی، بتوانیم شاهد جهش باشیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه را جوان اعلام ‌کرد و گفت: اگر به صندوق جسورانه‌ای در بازار سرمایه به عنوان نهاد مالی، مجوز تجهیز منابع ارائه شود، این مورد در راستای هدف تامین مالی جسورانه خواهد بود.

دهقان‌دهنوی بر حوزه تولید ایده و ظرفیت سرمایه‌گذاری تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های سرمایه ‎گذاری را باید به سمتی پیش ببریم تا افرادی که در نظر دارند ایده نو پرورش دهند، هدف‌شان رفع مشکلات باشد. اگر نوآوری با تولید ترکیب نشود، ایده‌های نو نخواهیم داشت.

به گفته وی، فرابورس ایران پرچم‌دار این بخش است و با اشتیاق و پشتکار در این حوزه حرکت می‌کند تا بستر مناسبی برای ‏جمع‌آوری منابع باشد. بازار سرمایه ویژگی‌هایی دارد که تأمین مالی نوآوری را تسهیل می‌کند و می‌تواند منابع کوچک مردمی را ‏جمع‌آوری و به سمت این بخش هدایت کند.‏

اتمام حجت رئیس سازمان بورس به برخی صندوق‌ها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از گردهمایی فعالان بازار سرمایه و نقش نهادهای مالی در توسعه سرمایه‌گذاری جسورانه، افزود:‏ ورود صندوق‌های جسورانه در راستای هدف تأمین مالی صورت گرفته است، ازاین‌رو اگر صندوقی شکل بگیرد اما طی چند سال ‏فعالیتی نداشته باشد، به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست و در عملکرد این صندوق‌ها و دریافت کارمزد مدیران آنان بازبینی صورت ‏خواهد گرفت.‏

وی در ادامه اظهار داشت: البته تعداد صندوق‌هایی که فعالیت نکرده‌اند، بسیار محدود است و اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، علاقه‌مند به توسعه و ‏سرمایه‌گذاری هستند.‏

دهنوی با اشاره به اینکه در راستای توسعه بیشتری حوزه نوآوری باید در دو بخش بررسی و فعالیت بیشتری انجام داد، گفت: شرکت‌های بزرگی در بازار سرمایه حضور دارند که برخی از آن‌ها دچار مشکلاتی هستند، صندوق‌ نوآوری و شکوفایی اگر با ایده‌های نوآوری بتواند مشکلات این بنگاه‌های تولیدی را حل کند، تحولی در این بخش رخ خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه در بخش تولید ایده باید فعالیت بیشتری انجام شود، افزود: ایده‌ها باید تولید شوند و به معرض ارزیابی برسند.

به گفته رئیس سازمان بورس در حال حاضر بالغ‌بر 90 درصد تولید کشور در فضایی با سایز بزرگ انجام می‌شود که هیچ ارتباطی با بخش نوآوری ندارند.

وی معتقد است باید فضای نوآوری به سمتی هدایت شود که ایده‌ها در دل یک واحد تولیدی صنعتی و باهدف رفع مشکلات آن واحد طراحی شود.

دهقان دهنوی در ادامه به موضوع آشنایی خانواده‌ها با اهمیت نوآوری و فناوری تأکید کرد و اظهار داشت: امروز باید خانواده‌ها نسبت به اهمیت نوآوری و فناوری آشنا شوند و آحاد جامعه به این باور برسد که برای آینده فرزندان باید از کودکی قوه خلاقانه و نوآوری را در آن‌ها کشف‌ کرد و پروش داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-07-14 09:52

افزودن دیدگاه جدید