کد مطلب: 

258899

باج‌خواهی یک باند تبهکار سایبری برای دریافت ۷۰ میلیون دلار به شکل بیت‌کوین

یک گروه هکر که گمان می‌رود عامل حمله سایبری گسترده در جهان باشد،‌ می‌گوید بیش از یک میلیون دستگاه‌ الکترونیک را قفل کرده است،‌ و برای آزاد کردن آن‌ها ۷۰ میلیون دلار باج در قالب رمزارز بیت‌کوین می‌خواهد.
درخواست یک باند تبهکاری سایبری برای دریافت باج ۷۰ میلیون دلاری به شکل بیت‌کوین

به گزارش سیتنا، کارشناسان باور دارند که این خواسته که در یک بلاگ آنلاین منتشر شده است، از جانب هسته مرکزی «رویل» باشد. «رویل» یک گروه تبهکاری سایبری مرتبط با روسیه است که به گفته رویترز، شرکت بسته‌بندی گوشت ج‌بی‌اس را قبلا هک کرده بود.

هکرها حمله خود را روز جمعه شروع کردند و در اولین مرحله، شرکت نرم‌افزاری «کیسیا» در فلوریدای آمریکا را که به روزآمد کردن نرم‌افزاری شرکت‌ها کمک می‌کند، هک کردند.

گمان می‌رود که صدها شرکت در دوازده کشور در سراسر دنیا مورد حمله قرار گرفته باشند.

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، این گروه هکر کامپیوترهای مجزا را هدف قرار داد و در ابتدا برای رهاسازی هر یک از آن‌ها ۴۵ هزار دلار باج خواست.

گروه سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای «کوپ» سوئد که عمده‌ترین قربانی شناخته شده آن حمله است، روز شنبه مجبور شد هشتصد فروشگاه خود را ببندد، چون صندوق‌های پرداخت آن به صورت آنلاین کنترل می‌شود.

اما راس مک‌کرچار، مدیر ارشد امنیت اطلاعات گروه «سوفوس»، به رویترز گرفت که مدارس، موسسات اعتباری، حسابداری‌ها، و شرکت‌های مسافرتی و تفریحی هم مورد حمله قرار گرفته‌اند.

ابعاد و تاثیر کامل این حمله سایبری هنوز روشن نیست.

روز یکشنبه، کاخ سفید گفت که با قربانیان حمله در آمریکا تماس می‌گیرد تا «بر اساس ارزیابی خطر کشوری، به آن‌ها کمک کند.»

روز چهاردهم خردادماه، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، حملات سایبری با استفاده از باج‌افزارها را یک «نگرانی  فزاینده امنیت ملی» در نظر می‌گیرد.

حملات سایبری به بخش خصوصی و دولتی ایالات متحده پدیده‌ای جدید نیست، اما رخنه سایبری به شبکه‌های زیربنایی آن کشور به قصد باج‌گیری، اخیرا افزایش یافته است.

اوایل ماه مه سال جاری، حمله سایبری به خط لوله انتقال سوخت «کلونیال» آمریکا موجب اختلال در فعالیت آن خط لوله و کمبود سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت در نقاطی از شرق آمریکا شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-07-07 16:17

افزودن دیدگاه جدید