کد مطلب: 

258832

ستاری: شهرداری یک شتاب‌دهنده بزرگ در عرصه کسب و کار است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه شهرداری یک شتاب‌دهنده بزرگ در عرصه کسب و کار است، گفت: کسانی که کسب و کارهای سنتی دارند مقاومت بزرگی نسبت به این روند خواهند داشت ولی جلوی این شتاب‌بخشی را نمی‌توان گرفت.
ستاری: شهرداری یک شتاب‌دهنده بزرگ در عرصه کسب و کار است

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری، صبح امروز در افتتاحیه چهارمین همایش «تهران هوشمند» درباره تحول دیجیتال، خدمات دیجیتال در شهرهای هوشمند گفت: وقتی به تعریف شهر هوشمند برگردیم همه ما یک نگاه مشترک به آن داریم. با حمایت شهردار تهران و بر اساس گزارشات بین‌المللی، شاخص‌های مختلف شهر از جمله شاخص جهانی نوآوری به وضوح بهبود داشته است و بالاتر از بسیاری از شهرهای پیشرفته قرار گرفته است.

وی افزود: شهر هوشمند بیش از هرچیزی بستر آموزش برای همه افراد تا لحظه نهایی حیات است و مردم در یک شهر هوشمند تحت یک آموزش مداوم هستند. برای هر اقدامی در شهر نیاز به استفاده از اپلیکیشن ها داریم لذا این آموزش مداوم وجود دارد.

ستاری اظهار کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که در تهران میزبان بهترین دانشگاه‌های کشور هستیم. هدف اصلی دانشگاه‌ها تغییر جامعه اطراف خود است. دانشگاهی که اطراف خود را اصلاح نکند جامعه را چگونه می تواند بهبود بخشد؟

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: تاثیر پذیری دانشگاه‌ها و تاثیر گذاری آنها بر محیط اطراف نکته مهمی است که باید به آن توجه کنیم و به وضوح آن را در شهر ببینیم.

وی با بیان اینکه توسعه کارخانه‌های نوآوری از اتفاقات بزرگی بوده که در زمان شهرداری حناچی اتفاق افتاده است گفت: این توسعه بستر فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند تا بتوانیم استارت‌آپ‌هایی داشته باشیم که خدمات شهری را بتوانند بر عهده بگیرند.

ستاری عنوان کرد: شهرداری خودش یک شتاب‌دهنده بزرگ کسب و کار است، این دیدگاه باید اجرایی شود. البته کسانی که کسب و کارهای سنتی دارند مقاومت بزرگی نسبت به این موضوع خواهند داشت.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: شهرداری با اقداماتی می تواند دانشگاه‌ها و جوانان را برای پیاده‌سازی بسیاری از خدمات شهری به کار بگیرد. همچنین با اصلاح روندهای بانکی شهرداری می‌تواند درآمد بیشتری نسبت به روندهای سنتی داشته باشد و شتاب‌بخشی نیز محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: در بعضی موارد این اتفاق افتاده است ولی برخی عرصه‌ها هنوز با مقاومت بخش سنتی مواجه است. جلوی این شتاب بخشی و روندهای جدید را نمی توان گرفت، مقاومت بخش سنتی نیز بالاخره در برابر این موج شکسته خواهد شد.

ستاری خاطرنشان کرد: مشکلاتی که در شهرداری با آن مواجه هستیم مشکلات زیادی است که با همت همگی قابل رفع است؛ ولی حرکت درستی در دست انجام است که باید با همین سرعت و کیفیت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-07-05 16:18

افزودن دیدگاه جدید