کد مطلب: 

258790

شناسایی بیش از 3600 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز با توان برق مصرفی 570 مگاوات

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: تاکنون 3646 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که از این مراکز 196 هزار و 233 ماینر کشف شده است.
شناسایی بیش از 3600 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز با توان برق مصرفی 570 مگاوات

به گزارش خبرنگار سیتنا، مصطفی رجبی مشهدی صبح امروز یکشنبه در نشست خبری مشترک با محوریت تامین آب و برق کشور در تابستان سال ۱۴۰۰، در خصوص خاموشی‌ها  گفت: در صورتی که میزان محدودیت در تولید و میزان مصرف از قبل مشخص باشد، می‌توان جداول خاموشی را برنامه‌ریزی و منتشر کرد.

رجبی مشهدی افزود: با این حال وقتی خاموشی به دلیل نقص یا مشکل فنی در شبکه که بیشتر با حوادث ناخواسته و عملکرد رله‌های حفاظتی و به منظور حفظ پایداری شبکه برق رخ می‌دهد، امکان اطلاع‌رسانی ندارد.

وی همچنین در خصوص ضرورت استفاده مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها از مولدهای اضطراری نیز گفت: بیمارستان‌ها یا هر مرکز حساس دیگری که نیاز حیاتی به برق دارد، موظف به احداث مولدهای اضطراری است، ضمن آنکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حساس کشور هیچگاه در اولویت قطع برق قرار نمی‌گیرند.

رجبی مشهدی در خصوص طرح تعویض کولرهای گازی فرسوده نیز گفت: این طرح در سال گذشته به تصویب شورای اقتصاد رسید، اما چون الزام استفاده از تولیدکنندگان داخلی در این مصوبه وجود دارد، این گروه با مشخصات فنی و استانداردهای تعیین شده، امکان تولید را نداشتند به همین دلیل مشخصات فنی اصلاح و دوباره به تصویب شورای اقتصاد رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این طرح امسال آغاز و به همین منظور فراخوان‌هایی برای شناسایی و حضور تولیدکنندگان داخلی منتشر می‌شود.

وی همچنین درباره شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز نیز گفت: تاکنون 3646 مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که از این مراکز 196 هزار و 233 ماینر کشف شده است.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: توان برق مصرفی این مراکز 570 مگاوات در محل مصرف بود که برای تولید این میزان برق و رساندن آن به محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی 750 مگاوات احداث می‌شد که با شناسایی این مراکز تعداد بسیار زیادی از مردم از خاموشی برق نجات یافتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-07-04 13:33

افزودن دیدگاه جدید