کد مطلب: 

258692

اتریوم از بیت‌کوین سبقت گرفت

بر اساس داده‌هایی که شرکت تحلیل رمزارز سانتیمنت گردآوری کرده است، در بهبود مجدد و قدرتمند ارزش‌ها که روز سه‌شنبه (۸تیر) رخ داد، اتریوم (اتر) در تعداد نشانی‌های فعال روزانه از بیت‌کوین پیشی گرفت.
اتریوم از بیت‌کوین سبقت گرفت

به گزارش سیتنا، برای نخستین بار در تاریخ رمزارز،  بیت‌کوین از پیشتازی در یکی از معیارهای اصلی تراکنش و معامله بازماند.

بر اساس داده‌هایی که شرکت تحلیل رمزارز سانتیمنت گردآوری کرده است، در بهبود مجدد و قدرتمند ارزش‌ها که روز سه‌شنبه (۸تیر) رخ داد، اتریوم (اتر) در تعداد نشانی‌های فعال روزانه از بیت‌کوین پیشی گرفت.

این شرکت اعلام کرد: «در روزی تاریخ‌ساز که اتریوم برای نخستین‌ بار در تعداد نشانی‌های فعال روزانه از بیت‌کوین پیشی گرفت، رمزارزهای جانشین توانستند عرض‌ اندام کنند.»

بنا بر داده‌های نمودارهای بیت‌اینفو، این روند در ماه‌های آوریل و مه هم چند بار رخ داده ولی ظاهرا مجموعه داده‌ها چندان کامل نبوده است.

این افزایش در تعداد نشانی‌های فعال روزانه در حالی رخ داده که قیمت اتریوم به پایین‌ترین تراز در شش ماه گذشته افت کرده است.

سیمون پیترز، تحلیلگر بازار در بستر معاملات برخط ای‌تورو، می‌گوید: «میانگین بهای تراکنش اتریوم به ۲.۱۵ دلار کاهش یافته است که پایین‌ترین بها از دسامبر ۲۰۲۰ به بعد است. در افزایش افسارگسیخته ارزش این رمز ارز در ماه مه، بهای متوسط آن به حدود ۷۰ دلار رسید اما بعد از روندی نزولی که در بازار رخ داد، همواره سیر کاهشی داشته است. شبکه رو به ارتقا ۲.۰ می‌رود و با آنکه پیاده‌سازی کامل این ارتقا چند سال طول می‌کشد، احتمال دارد کاهش بیشتر بها را باعث شود. به هر حال این ارتقا در نهایت سرعت استخراج را افزایش و هزینه آن را کاهش می‌دهد و همچنین وجهه سبزگرایی اتریوم را بیشتر می‌کند.

بهای اتریوم در اواسط ماه مه و یک ماه پس از آن که ارزش بیت‌کوین به حد نصاب جدیدی رسید، به بالاترین حد خود رسید؛ سپس دچار افت شدیدی شد و از بیش از چهار هزار و ۲۰۰ دلار به زیر یک هزار و ۸۰۰ دلار کاهش یافت.

از آن هنگام بهای این رمز ارز دوباره به بیش از دو هزار و ۱۰۰ دلار افزایش یافته است و اکنون به مبلغ معادل بهای آن در آغاز آوریل معامله می‌شود؛ به طوری که بهای آن همچنان نشانگر بیش از ۸۰۰ درصد افزایش سالانه است.

شدت افت بیت‌کوین از اتر کمتر بود ولی میزان احیای آن هم به اندازه اتر نبوده است؛ به طوری که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، این باارزش‌ترین رمزارز جهان دستخوش بدترین افت تاریخی خود شد و بهای آن نسبت به اوج بی‌سابقه آوریل به نصف کاهش یافت.

تحلیلگران در مورد روند آینده رمزارزهای معروف اختلاف‌ نظر دارند.

بیت‌کوین بر اساس یک شاخص به «مرحله خرید» مهمی وارد شده است که از سال ۲۰۱۲ به بعد فقط برای پنجمین بار است که رخ می‌دهد. بر اساس نمودار فراوانی پوئل که سودآوری استخراج را ترسیم می‌کند، این رمزارز همین هفته برای نخستین بار پس از مارس ۲۰۲۰ به ناحیه سبز وارد شده است.

آنچه پیش‌تر رخ داد، بزرگ‌ترین رشد بازار در تاریخ بیت‌کوین بود اما برخی نگران‌اند که مبادا اوج این چرخه قبلا فرا رسیده باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-07-01 13:19

افزودن دیدگاه جدید