کد مطلب: 

258605

صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های دانش بنیان در ۱۴۰ نمایشگاه خارجی حمایت می‌کند

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: بیش از 140 نمایشگاه خارجی در سال 1400 در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله فناوری اطلاعات، ساختمان، صنایع غذایی و معدنی تحت حمایت صندوق قرار گرفته است.
صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های دانش بنیان در ۱۴۰ نمایشگاه خارجی حمایت می‌کند

به گزارش سیتنا،، دکتر مرضیه شاوردی در یازدهمین یکشنبه‌های صادراتی صندوق نوآوری با موضوع «پذیرش هیات تجاری از افغانستان» با بیان این مطلب گفت: در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌ها، 90 درصد هزینه‌ها تا سقف 150 میلیون تومان به شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: دلیل حمایت صندوق نوآوری از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های دائمی‌خارجی، توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان است تا شرکت‌ها بتوانند در بازارهای هدف صادراتی به مدت یک سال محصول خود را به نمایش بگذارند که با کمک کارگزاران این کار انجام می‌شود. در حال حاضر 4 نمایشگاه در چین، آذربایجان،  عراق و ارمنستان داریم که نمایشگاه افغانستان به زودی افتتاح خواهد شد.

شاوردی با اشاره به اهداف برگزاری یکشنبه‌های صادراتی صندوق نوآوری ادامه داد: اعزام و پذیرش هیات تجاری را در نظر گرفته‌ایم تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند جلساتB2B  را با شرکای خارجی خود دنبال کنند و کارگزاران، برنامه‌ریزی جلسات را برای شرکت‌ها انجام ‌دهند. 

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: ما در صندوق می‌توانیم میزبان هیات تجاری باشیم و صندوق کمک می‌کند تا شرکت‌های دانش بنیان استانداردهای لازم را برای حضور در نمایشگاه‌ها دریافت کنند تا الزامات مشتریان و کارگزاران تامین شود.

وی به خدمات آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری در راستای خدمات آزمایشگاهی، 70 درصد هزینه‌ها تا سقف 300 میلیون تومان به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند تا بتوانند آزمون‌های تخصصی را بر روی محصولات دانش بنیان خود انجام دهند.

شاوردی با بیان اینکه مهمترین دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان، دارایی‌های فکری است، افزود: با توجه به اینکه شناسایی این دارایی‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، 14 خدمت در صندوق نوآوری وجود دارد تا  از دارایی‌های فکری شرکت‌های دانش بنیان محافظت کند.

2/5 میلیارد دلار حجم صادرات ایران به افغانستان است

در ادامه این رویداد، جوانمرد قصاب، مدیر کل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت نیز گفت: 90 درصد کالاهای مصرفی در افغانستان، وارداتی است چرا که به دلیل تخریب‌ها و عدم زیرساخت‌ها، تولید در این کشور هزینه زیادی دارد.

وی افزود: اگر امنیت اقتصادی در افغانستان بهتر شود، حوزه‌های IT، گردشگری و سلامت پیشرفت خواهد کرد چرا این کشور در دوران تحریم با صدمه زیاد مواجه شد.

جوانمرد قصاب ادامه داد: در حال حاضر صادرات مواد صنعتی، ساختمانی، فرش ماشینی، موکت و شیرینی‌جات به افغانستان وجود دارد. ضمن اینکه صادرات به افغانستان به ریال نیست و به صورت دلاری انجام می‌شود.

افغانستان بیشترین واردات را از ایران دارد

همچنین در ادامه احمد سعید سادات، رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران: گفت: بازار افغانستان بکر است و این کشور از نظر صنعتی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی افزود: تجارت افغانستان با ایران بیشتر از سایر کشورها است و ما بیشترین واردات را از ایران داریم چرا که فرهنگ افغانستان و ایران به هم نزدیک است.

وی با بیان اینکه در افغانستان 24 شهرک صنعتی ایجاد شده است، بیان کرد: افغانستان هیچ محدودیتی در برگزاری نمایشگاه با حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی ندارد و ما از حضور آن‌ها در کشورمان استقبال می‌کنیم.

تجارت افغانستان با ایران بیشتر از سایر کشورها است

در ادامه این نشست نیز دکتر خاکسار، مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی تجارت و رویداد آرسا در مورد فعالیت این شرکت گفت: شرکت آرسا طی 10 سال در نمایشگاه‌های داخلی عمدتا در تهران و مشهد و در خارج از کشور در اروپا، ژاپن و هنگ‌کنگ و همچنین در افغانستان به شکل ویژه‌ای حضور داشته است.

 وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در افغانستان بیان‌ کرد: افغانستان محدودیتی در برگزاری نمایشگاه ندارد، اما هنوز سالن‌های نمایشگاه مجهزی در این کشور راه‌اندازی نشده و عمده نمایشگاه‌ها در کابل برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت بین‌المللی تجارت و رویداد آرسا اظهار‌کرد: مهمترین راه ورود به بازار افغانستان از سوی شرکت‌های ایرانی، حضور در نمایشگاه‌های این کشور است. عمده فعالیت‌های نمایشگاهی در افغانستان نیز در حوزه خدمات شهری، پلاستیک و پلیمر بوده است.

خاکسار در ادامه برای اینکه برگزاری نمایشگاه در افغانستان به شکل مطلوب‌تری برگزار شود، گفت: در افغانستان برنامه‌های متنوعی برای غرفه‌داران به همراه پخش تیزرهای تبلیغاتی از کانال‌های سراسری افغانستان و دعوت از خبرنگاران را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: 45 شرکت به همراه طیف زیادی از محصولات در نمایشگاه افغانستان حضور پیدا می‌کنند، به طوری که از دستگاه‌های پوشش صنعتی تا تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های بسته بندی در آن حضور دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-06-28 13:31

افزودن دیدگاه جدید