کد مطلب: 

258569

محصولات فناورانه نسل سوم حوزه اقتصاد خلاق، دیجیتال و هوشمند رونمایی شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: شرکت‌های حوزه اقتصاد خلاق، دیجیتال و هوشمند توانسته‌اند دانش‌آموخته‌های نخبه زیادی را به خود جذب کنند و استفاده از همین نخبگان باعث شده که این شرکتها ابتکارات و نوآوری‌های منحصر به فردی داشته باشند.
محصولات فناورانه نسل سوم حوزه اقتصاد خلاق، دیجیتال و هوشمند رونمایی شد

به گزارش سیتنا، محصولات فناورانه نسل سوم حوزه اقتصاد خلاق، دیجیتال و هوشمند با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.

سورنا ستاری درباره چرایی برگزاری این جلسات توضیح داد: وقتی این جلسات با اسامی مختلف چون رونمایی یا معرفی محصولات برگزار می‌شود اهدافی چون، شناساندن برخی از شرکتها و تشویق آنها را دنبال می‌کند. این اهداف برای محصولات جدید با تأکید بیشتری پیگیری می‌شوند.

وی افزود: این شرکت‌های پیشرو توانسته‌اند از مرحله تئوریک و دانشگاهی به فرآیند ساخت محصول برسند و همین تولید محصول باعث تشویق است. در سالهای اخیر شرکتهای زیادی در کشور وارد بخش هوش مصنوعی شده‌اند و هنوز این حوزه نیازهای زیادی دارد.

ستاری تصریح کرد: شرکتهایی حوزه اقتصاد خلاق، دیجیتال و هوشمند توانسته‌اند دانش‌آموخته‌های نخبه زیادی را به خود جذب کنند. استفاده از همین نخبگان باعث شده که این شرکتها ابتکارات و نوآوری‌هایی منحصر به فردی داشته باشند. این ابداعات و نوآوری‌ها مختص زیست بوم داخل کشور بوده‌ است. در واقع فعالیت‌ها در حوزه هوش مصنوعی باید مبتنی بر ویژگی‌ها همان کشور باشد.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها به حوزه آموزش وارد شده‌اند و با هوش مصنوعی بخش آموزش کشور هم پیشرفتهای زیادی داشته است. باید از این شرکت‌های پیش‌رو در حوزه‌های مختلف استفاده و آنها را تشویق کرد چرا که کاربرد آنها در حوزه‌های مختلف زیاد است؛ مثلا وقتی از یک پلتفورم خرید اینترنتی استفاده می‌کنیم، محصولات مختلف توسط همین هوش مصنوعی به ما پیشنهاد داده می‌شود و آن پلتفورم سلیقه شما را تشخیص می‌دهد. همچنین سیستم تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار اهمیت دارد و بخش زیادی از تبلیغات در دنیای فعلی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

معاون علمی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: یک شرکت تاکسی اینترنتی چرا باید 400 برنامه‌نویس داشته باشد که هر روز سیستم را به‌روزرسانی کنند؟ چون تمام این خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی است. همین دانش و کاربرد آن در بانکداری هم وجود دارد و در سایر رشته‌ها هم گسترش پیدا کرده‌است.

وی گفت: خواهش من این است که ستاد اقتصاد دیجیتال از این حوزه‌های پیشرو حمایت کند؛ این حوزه‌ها زود به بازار می‌رسند و رسیدن آنها به بازار زمان‌بر نیست اما هر حوزه نوظهوری نیاز به حمایت دارد. ما هم در کنار فعالان این حوزه خواهیم بود.

در این مراسم از محصولات فناورانه نسل سوم شرکت دانش‌بنیان آفرینش و بینش ایرانیان با محصول پلتفرم لایو بوک‌، رستاک میدیا سپهر با محصول بلاکچین به عنوان سرویس ( bockchain as a service )، شرکت مدیریت منابع فیزیکی اطمینان پردیس محصول بسته  نرم افزاری مدیریت عملکرد تجهیزات ، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی تهران با محصول آزمایشگاه،  شرکت یکتا ققنوس پارس با چهار محصول سکوی تامین مالی جمعی‌، پلتفرم آرامش‌، پلتفرم برات و کیف پول نشان ریال‌، مرکز تحقیقات اینترنت اشیا با محصول کارا پلتفرم، شرکت دادماتک با محصول پیکره و فناوری گفتگوی روزمره زبان فارسی‌، آرمان رایان شریف با محصول پیکره و فناوری گفتگوی روزمره زبان فارسی و شرکت روایتگران دنیای نو بامحصول پلتفرم راوینو رونمایی شدند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-06-27 11:07

افزودن دیدگاه جدید