کد مطلب: 

258478

ضرورت تنظیم سیاست‌های پولی در راستای تقویت تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تاثیر سیاست‌های پولی کشور در حوزه تولید و صنعت به اقدامات وزارت صمت در راستای هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید اشاره کرد و گفت: استفاده از بازار سرمایه برای تحقق این امر مورد توجه وزارت صمت است.
ضرورت تنظیم سیاست‌های پولی در راستای تقویت تولید

به گزارش سیتنا، علیرضا رزم‌ حسینی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت صمت با سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت تامین مالی تولید با سرمایه های خرد مردمی، اجرای این طرح را یکی از برنامه‌های مهم برای هدایت نقدینگی سرگردان به حوزه تولید در راستای مقابله و کنترل تورم و گرانی دانست و گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در حوزه سیاست‌های پولی و اقتصادی باید در راستای تقویت صنعت، تولید، صادرات و واردات باشد که در غیر این صورت با افزایش نقدینگی در جامعه تورم و گرانی ایجاد می شود.

وی اجرای طرح «تامین مالی تولید با سرمایه‌های خُرد» و طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» را از برنامه‌های مهم وزارت صمت برای هدایت نقدینگی به حوزه تولید عنوان کرد و آن‌ها را موجب افزایش تولید ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه اقتصادی دانست.

رزم‌ حسینی سهم واحد‌های خُرد در دنیا و ایران در حوزه اشتغال و تولید را بالا توصیف کرد و ایجاد یک بستر مناسب برای جذب سرمایه‌های خُرد در این واحدها را از وظایف وزارت متبوع خود اعلام کرد و افزود: تحقق این هدف با استفاده از بازار سرمایه در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

وزیر صمت در بخش دیگر صحبت‌های خود به موضوع بیمه سرمایه‌گذاری و تضمین حفظ اصل سرمایه مردم تاکید کرد و آن را موضوعی مهم و عملیاتی دانست.

وی در ادامه با اشاره به خدمات مناسب مشاوره‌ای در حوزه تولید در شهرک‌های صنعتی کشور گفت: ظرفیت تولید در کشور قابل ملاحظه است و سیاست وزارت صمت در بخش تجارت بین‌المللی، واردات مدیریت شده و مبتنی بر تولید داخل است و واردات را بر اساس سیاست‌های بالادستی، در راستای تقویت واحد‌های تولیدی مدیریت خواهد کرد.

رزم‌ حسینی در پایان ضمن ابراز امیدواری از تحقق اهداف این طرح، رشد صنعتی کشور در سال گذشته را ۷.۱ درصد اعلام کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال، علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌هایی که وجود داشت، در ۲۴ رشته صنعتی شاهد رشد بیش از ۵۰ درصد بودیم و در بخش تجارت بین‌المللی نیز دستاوردهای خوبی حاصل شده است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (2 رای)
سیتنا 1
2021-06-23 22:39

افزودن دیدگاه جدید