کد مطلب: 

258433

معامله بانک‌های چین با رمزارز ممنوع؛ بیت‌کوین در مسیر «صلیب مرگ»

بعد از صدور دستوری مبنی بر تعطیل کردن عملیات استخراج بیت‌کوین در استان سیچوان، چین رویکرد خود در خصوص رمزارزها را سخت‌تر کرده و از چند بانک بزرگ و شرکت‌های پرداختی خواسته است تا علیه تجارت مجازی رمزارزها اقدام‌های قوی‌تری انجام دهند.
معامله بانک‌های چین با رمزارز ممنوع؛ بیت‌کوین در مسیر «صلیب مرگ»

به گزارش سیتنا، بانک مرکزی چین از سایر بانک‌ها خواست از ارائه محصولات و خدمات شامل تجارت، پرداخت و ثبت نقل و انتقالات رمزارزها خودداری کنند.

بهای بیت‌کوین تا روز دوشنبه تا ۱۰ درصد سقوط کرد و به ۳۱ هزار و ۳۳۳ دلار رسید که در حدود نیمی از بهای اوج آن در ماه آوریل است که به نزدیک ۶۵ هزار دلار رسیده بود. این سقوط با کاهش ارزش سایر رمزارزها نظیر اتریوم و دوج‌کوین نیز همراه بوده است.

بعد از درخواست بانک مرکزی چین، بانک کشاورزی این کشور اعلام کرد که از این دستور پیروی خواهد کرد و فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با استخراج و نقل و انتقالات رمزارز را با دقت از شبکه خود خارج می‌کند. بانک پس‌انداز پستی چین هم افزود که به نقل‌وانتقالات رمزارزی کمک نخواهد کرد.

این اقدام‌ها بعد از اعلامیه دولت چین در دستور کار قرار گرفته است. بر اساس این اعلامیه، دولت تعطیل کردن عملیات استخراج بیت‌کوین در استان سیچوان را توسعه خواهد داد. این استان دومین استخراج‌کننده بزرگ رمزارز مجازی در چین است و بیش از نیمی از رمزارزهای جهان را استخراج می‌کند.

استخراج بیت‌کوین روندی است که در آن از طریق حل کردن معادلات پیچیده ریاضی واحدهای جدید این رمزارز مجازی ایجاد می‌شود و به کامپیوترهایی با مصرف انرژی بالا نیاز دارد.

از آنجا که چین بخش عمده‌ای از رمزارزهای جهان را تولید می‌کند، حتی کوچک‌ترین مقررات محدودکننده استخراج این محصولات در این کشور می‌تواند به نوسانات بزرگی در بازار جهانی منجر شود.

وقتی ماه گذشته، سه نهاد دولتی چین یعنی انجمن ملی امور مالی اینترنت چین، اتحادیه بانکداری چین و اتحادیه پرداخت و تسویه حساب چین، اعلام کردند که سرکوب گسترده‌ای را علیه رمزارزها به راه خواهند انداخت، باعث شدند بازار جهانی ظرف یک روز تا ۲۵ درصد سقوط کند.

بیانیه اخیر بانک مرکزی چین هم در راستای فعالیت این کشور برای متوقف کردن تجارت رمزارز نهادهای مالی است و در همین حین سرکوب فعالیت‌های استخراج در سراسر این کشور را نیز تشدید کرده است.

گرچه بزرگ‌ترین رمزارز دنیا توانست در معاملات آسیایی روز سه‌شنبه تثبیت شود اما برخی کارشناسان می‌گویند زنجیره‌ای از سقوط قیمت ممکن است بیت‌کوین را به جایی در بازار بفرستد که با نام «صلیب مرگ» شناخته می‌شود؛ یعنی دوران طولانی فشار خریداران آن ممکن است پایان یابد.

صلیب مرگ به زمانی گفته می‌شود که میانگین قیمت یک رمزارز در بازه‌ای ۵۰ روزه از میانگین ۲۰۰ روزه آن عبور کند و مثال آن در بازارهای دیگر سقوط وال استریت در سال ۱۹۲۹ و بحران مالی ۲۰۰۸ است.

برخی دیگر هم می‌گویند که این نشانه‌ای از آن است که بیشتر خسارت‌ها تاکنون وارد شده است چرا که صلیب مرگ سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ هر بار به افزایش قابل توجه قیمت در ماه‌های بعدی منجر شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3 (3 رای)
سیتنا 1
2021-06-22 22:07

افزودن دیدگاه جدید