کد مطلب: 

258342

ارسال مرسولات پستی و نحوه پیگیری آن‌ها

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ارسال محصولات برای خریداران و مشتریان، ارسال کالا از طریق پست است.
ارسال مرسولات پستی و نحوه پیگیری آن‌ها

به گزارش سیتنا، ارسال مرسولات از طریق پست از دیرباز یکی از روش‌های متداول ارسال در کشور ما بوده است. امروزه با توجه به امکانات و ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی و بستری که برای فعالیت کسب‌وکارها و تولیدکنندگان کوچک و خانگی در این فضا فراهم شده است، خرید اینترنتی از اقسی نقاط کشور روز به روز در حال افزایش است.

یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ارسال محصولات برای خریداران و مشتریان، ارسال کالا از طریق پست است، اما برای خریداران کالاها و کسانی که از خدمات ارسال محصولات از طریق شرکت پست استفاده می‌کنند این سوال وجود دارد که مرسولات پستی دقیقا چه زمانی به دست‌شان خواهد رسید؟

یکی از خدماتی که شرکت ملی پست ایران بدین منظور برای پاسخ به این نیاز مشتریانش ارائه کرده است، امکان رهگیری مرسوله‌های پستی است که به شیوه‌های مختلف امکان پیگیری برای افراد فراهم شده است. در ادامه به این روش‌ها خواهیم پرداخت.

برای پیگیری مرسولات، نیاز است که شما کد رهگیری ۲۰ رقمی خود را داشته باشید. این کد را معمولا دفاتر پستی در یک پیامک ارسال می‌کنند . البته این کد پیگیری یا شناسه 20 رقمی بر روی رسیدی که هنگام پست کردن مرسولات، داده می‌شود، نوشته شده است. در عکس زیر یک نمونه از این فاکتورها را مشاهده می‌کنید.

ارسال مرسولات پستی و نحوه پیگیری آن‌ها

پس از آنکه کد رهگیری 20 رقمی خود را دریافت کردید وارد سایت شرکت ملی پست به آدرس www.post.ir شوید. در این قسمت شما می‌توایند از طریق انتخاب گزینه‌ی رهگیری مرسوله و درج کد سره گیری به ترتیب زیر، از وضعیت مرسوله‌ی خود مطلع شوید.

ارسال مرسولات پستی و نحوه پیگیری آن‌ها

ارسال مرسولات پستی و نحوه پیگیری آن‌ها

به جز روش بالا، از راه‌های دیگری نیز شما می‌توانید پیگیر وضعیت مرسوله‌های خود شوید. یکی از این روش‌ها، ارسال کد رهگیری ۲۰ رقمی مرسوله خود به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ است. پس از ارسال پیامک به این شماره، اگر همچنان پاسخی دریافت نکردید می‌توانید حرف R را کنار کد رهگیری خود تایپ کنید و مجددا پیامک را ارسال کنید.

همچنین در چند سال اخیر اپلیکیشن‌هایی برای نصب در گوشی‌های همراه طراحی و تولید شده است که به شما امکان پیگیری محصولات پستی خود را می‌دهدیکی از این برنامه‌ها، برنامه‌ی «پیگری مرسوله پستی» است، که بیشتر مناسب افرادی است که در یک زمان چندین محصوله‌ی پستی را ارسال و یا دریافت می‌کنند.

رهگیری مرسولات سازمانی با کد ملی

مرسولات سازمانی مانند گواهینامه، کارت پایان وظیفه و غیره را از طریق ارسال کدملی می‌توان پیگیری کرد. بدین منظور می‌بایست ابتدا وارد سایت www.najatracking.post.ir شوید. در این سایت مانند عکس زیر ابتدا نوع سند مورد نظر را انتخاب می‌کنید و سپس اطلاعات مورد نیاز را وارد می‌نمایید.

ارسال مرسولات پستی و نحوه پیگیری آن‌ها

روش دیگر برای رهگیری مرسولات سازمانی، استفاده از کد دستوری #110*،  متعلق به سامانه 110 است. در این روش مرحله به مرحله با انتخاب یکی از خدمات خواسته شده و ارسال عدد کنار آن پیش می روید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 3
2021-06-20 12:10

افزودن دیدگاه جدید