کد مطلب: 

258011

احتمال سقوط بهای بیت‌کوین با باز‌پس‌گیری باج بیت‌کوینی از هکرها

در حالی که بیت‌کوین به سمت «تقاطع مرگ» احتمالی که حاکی از فروش بیشتر است می‌رود، برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند موفقیت پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در بازپس‌گیری رمزارزی که در قالب باج به هکرهای خط‌ لوله کلونیال پرداخت شده بود، می‌تواند به ریزش بیشتر بهای بیت‌کوین منجر شود.
احتمال سقوط بهای بیت‌کوین با باز‌پس‌گیری باج بیت‌کوینی از هکرها

به گزارش سیتنا، ناظران بازار می‌گویند اگر میانگین قیمت بیت‌کوین در ۵۰ روز گذشته به زیر شاخص میانگین متحرک ۲۰۰ روزه سقوط کند، بهای رمزارز ممکن است به تقاطع مرگی برسد که همه از آن هراس دارند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد ماموران ۲.۳ میلیون دلار از ۴.۴ میلیون دلاری را که پس از حمله باج‌گیرانه به خط لوله کلونیال، به گروه هکرهای دارک‌ساید پرداخت شده بود، توقیف کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند اقدام این سازمان تحقیقی که شامل دستیابی به رمز عبور حساب بیت‌کوین دارک‌ساید و بازیابی دارایی‌های رمزارزی بود، این پیام را در بر دارد که ارزهای دیجیتال کاملا دور از کنترل و نظارت دولتی نیست.

در حالی که سیر نزولی کنونی بهای بیت‌کوین به آمیزه‌ای از عوامل گوناگون مرتبط است، از جمله اینکه تسلا دیگر رمزارز را برای خرید خودروهایش قبول نمی‌کند، و چین استخراج و خریدو‌فروش بیت‌کوین را ممنوع کرده است، برخی کارشناسان اقدام اف‌بی‌آی به بازپس‌گیری باج بیت‌کوینی خط لوله کلونیال را در سقوط اخیر قیمت‌ها دخیل می‌دانند.

با وجود این، کارشناسان اشاره کردند که میزان رمزارز بازیابی‌شده فقط ۶۹ بیت‌کوین معادل ۲.۳ میلیون دلار است، و در ادامه افزودند که این نشان‌دهنده نمای کلی امنیت یا قدرت این شبکه نیست.

آن‌ها همچنین تاکید کردند ماموران فقط وقتی توانستند بیت‌کوین‌ها را بازپس گیرند که هکرها بخشی از مبلغ باج را روی کیف‌پول رمزارز صرافی آنلاین در آمریکا گذاشته بودند، که مشمول قانون می‌شود، یعنی اگر هکرها پول را به یک کیف‌ سرد (آفلاین) منتقل کرده بودند، احتمالا بازیابی نمی‌شد.

احتمال سقوط بهای بیت‌کوین با باز‌پس‌گیری باج بیت‌کوینی از هکرها

رکت کپیتال، تحلیلگری ناشناس و تعدادی دیگر از تحلیلگران معتقدند خط سیر فعلی حاکی از تشکیل یک تقاطع مرگ است.

بلومبرگ به نقل از متی گرینسپن، بنیان‌گذار کوانتوم اکونومیکس، نوشت: «تقاطع مرگ می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که قیمت‌ها تا مدتی پایین می‌مانند.»

اما به عقیده گرینسپن، معمولا در پی تقاطع مرگ، «تقاطع طلایی» رخ می‌دهد، دوره‌ای که مشخصه‌اش بازار رو ترقی و افزایش دوباره قیمت‌ها است.

او در ادامه افزود: «اگر قیمت‌ها از حدود همین کف رو به بهبود برود، وقتی بازار آمادگی‌اش را پیدا کند، احتمالا می‌توانیم انتظار ازسرگیری یک سیر صعودی قوی را داشته باشیم.» 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-06-10 00:00

افزودن دیدگاه جدید