کد مطلب: 

257991

محمدخانی: وزیر ارتباطات دولت آینده باید بتواند حوزه‌ی فنی را از مسائل سیاسی تفکیک کند

معاون سابق مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر آینده باید بتواند مسائل فنی را از مسائل سیاسی تفکیک کند چراکه طی سالیان گذشته عموما حوزه‌ی وزارت ارتباطات با این معضل دست به گریبان بوده است و شاید بتوان گفت که دکتر عارف تنها وزیر ارتباطات متخصص و مسلط به امور این حوزه بود.
محمدخانی: وزیر ارتباطات دولت آینده باید بتواند حوزه‌ی فنی را از مسائل سیاسی تفکیک کند

مهندس محمدرضا محمدخانی، معاون سابق مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون انتظارات از وزیر ارتباطات دولت بعدی برای اصلاح، بهبود و اقدام در بخش‌های مختلف حوزه‌‌ی ICT، گفت: فردی باید سکاندار وزارت ارتباطات شود که تجربه‌ی کار در این زمینه را داشته و با حوزه‌ی ICT به صورت کلان آشنایی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته ما در کشور متخصصان بسیار زبده‌ای داریم که توان اجرایی بالایی نیز دارند، لذا باید از این افراد که سال‌ها در بدنه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات و شرکت پست فعال بوده‌اند در مقام وزارت، معاونت‌ها و سمت‌های ارشد در دستگاه‌های مرتبط با وزارت ارتباطات استفاده شود.

مدیر پیشین دفتر مطالعات زیربنایی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، گفت: بسیاری از متخصصان حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات نیروهای باتجربه‌ای هستند که از سالیان قبل در این وزارتخانه مشغول به کار و فعالیت بوده‌اند و دارای تجارب بسیاری هستند، در حالی که عمدتا وزیری که برای این سمت منصوب می‌شود نیرویی خارج از خود وزارتخانه بوده است.

محمدخانی گفت: در حال حاضر ما در حوزه‌ی دولت الکترونیک دارای نقاط ضعف بسیاری هستیم. در بخش اینترنت نیز دارای مشکلاتی هستیم، از جمله اینکه مسائل داخلی‌مان در این حوزه باید در داخل انجام پذیرد. ما باید به سمتی برویم که بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی کشور در بخش ICT استفاده کنیم.

محمدخانی تاکید کرد: ما در هیچ زمینه‌ای نیاز به شرکت‌ها و نیروهای خارجی نداریم، خلاصه آنکه در حال حاضر از بهترین متخصصان این حوزه بهره‌مند هستیم.

معاون سابق مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه به خبرنگار سیتنا، گفت: وزیر آینده باید بتواند مسائل فنی را از مسائل سیاسی تفکیک کند. در طی سالیان گذشته عموما حوزه‌ی وزارت ارتباطات با این مساله دست به گریبان بوده است و شاید بتوان گفت که دکتر عارف تنها وزیر ارتباطات متخصص و مسلط به امور مربوطه بود.

محمدخانی تاکید کرد: کارآمدی در امور و شناخت سیستم وزارت ارتباطات بسیار در انتخاب وزیر دولت آتی اهمیت دارد و در انتخاب وزیر نباید مسائل سیاسی را دخیل کرد.

معاون سابق مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از وزیر دولت آتی انتظار می‌رود، ظرفیت‌های داخلی و سرعت شبکه را بالا ببرد و از سوی دیگر تعرفه‌ها را پایین بیاورد.

انتهای پیام

خبرنگار: عاطفه ملکی

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-06-09 14:15

افزودن دیدگاه جدید