کد مطلب: 

257949

تقدیر معاونت علمی از روش‌های تامین مالی طرح‌های فناورانه توسط صندوق نوآوری

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، گفت: صندوق نوآوری کار ارزشمندی را در پیاده‌سازی یک مدل جدید و پویای حمایت مالی پیاده‌سازی کرده است که توانمندی و قدرت علمی و فناوری جوانان خلاق فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان را در مدت زمان اندک به مرحله تجاری‌سازی رساند.
تقدیر معاونت علمی از روش‌های تامین مالی طرح‌های فناورانه توسط صندوق نوآوری

به گزارش سیتنا، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح کارخانه تولید داروی ترک اعتیاد و ضد دردهای سرطانی که با حمایت 36 میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد، در سخنانی از صندوق نوآوری برای اجرای طرح‌های جدید تامین مالی طرح‌های فناورانه تقدیر کرد.

دکتر سورنا ستاری در این مراسم با بیان اینکه صندوق نوآوری کار ارزشمندی را در پیاده‌سازی یک مدل جدید و پویای حمایت مالی پیاده‌سازی کرده است که توانمندی و قدرت علمی و فناوری جوانان خلاق فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان را در مدت زمان اندک به مرحله تجاری‌سازی رساند، گفت: تلاش کردیم اقتدار فناورانه کشور را به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، نمایان کنیم زیرا هرچقدر این شرکت‌ها توانمندتر باشند شاهد مشکلات کمتر، اشتغال و ارزش افزوده بیشتر خواهیم بود.

رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری با بیان این‌که هیچ محدودیتی برای تولید محصولات دارویی ایران ساخت وجود ندارد ابراز امیدواری کرد که به کمک ظرفیتی که برای تولید این دارو ایجاد شده و به کمک ظرفیتی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده شاهد تحولی در حل معضل اعتیاد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش نوآوری در حل معضل اعتیاد گفت: امروز نقطه عطفی در توسعه فناوری درمان اعتیاد رقم خورده است. حوزه درمان سوء مصرف مواد مخدر مانند بسیاری از دیگر حوزه‌های فناورانه، به مدد وجود زیست‌بوم نوآورانه مختص ویژگی‌های اجتماعی و فردی کشورمان به موفقیت رسیده است. 

ستاری افزود: ایران هزینه‌های سنگینی را برای مقابله و درمان مواد مخدر صرف کرده است که ما را نسبت به دیگر کشورها منحصربفرد کرده و بیش از هر کشوری نیازمند روش‌های بومی می‌کند. باید با استفاده از ظرفیت خارق‌العاده نیروی انسانی دانش آموخته در علوم پایه، علوم انسانی، فناوری‌های شناختی و دیگر حوزه‌ها، توانستیم مدل بومی خودمان را برای حل معضل اعتیاد پیاده‌سازی کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در ادامه با تاکید بر ضرورت پیاده‌سازی روش‌های درمان و پیشگیری با کمک ظرفیت‌های علمی و فناورانه گفت: امروز روش‌های جدید درمان به کمک زیست‌فناوری و توسعه داروهای گیاهی همه در حال تحقق است. استفاده از هوش مصنوعی نیز برای شناسایی جرم، از ظرفیت‌هایی است که به ریشه‌کن شدن این معضل کمک می‌کند.

رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری با تاکید بر استفاده از روش‌های بومی در حل مشکلات کشور گفت: حمایت نهادها از این زیست‌بوم فضایی را ایجاد می‌کند تا شاهد حل مشکلات جامعه به کمک شکوفایی خلاقیت‌های جوان و توانمند کشور باشیم و بتوانیم ایده را به محصول تبدیل کنیم تا مردم تاثیر فناوری را در زندگی روزمره لمس کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-06-08 09:47

افزودن دیدگاه جدید