کد مطلب: 

257865

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: کم‌کاری وزارت ارتباطات باعث شد نتوانیم زنجیره‌ی کرونا را قطع کنیم!

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: ما در دوران کرونا از مردم خواستیم به ادارات مراجعه نکنند و از طریق سامانه‌ها مسائل اداری را انجام دهند، اما متاسفانه زیرساختی در این مساله آماده نشده است و همچنان امور اداری با کپی مدارک، انجام می‌شود.
دعای عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: کم‌کاری وزارت ارتباطات باعث شد نتوانیم زنجیره‌ی کرونا را قطع کنیم!

حجت الاسلام حسین جلالی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون انتظارات از وزیر ارتباطات دولت بعدی برای اصلاح، بهبود و اقدام در بخش‌های مختلف حوزه‌ی ICT، گفت: انتظار ما از وزیر ارتباطات دولت آینده عمل است نه حرف؛ متاسفانه تا به حال حرف شنیده‌ایم و کمتر عمل دیده‌ایم.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در حوزه استحفاظی بنده بارها به وزارت ارتباطات چه در استان و چه در کشور مراجعه کرده‌ام و جلسه‌ای هم با مهندس آذری جهرمی برگزار کرده‌ایم، اما نه مساله آنتن دهی برخی از مکان‌های ما حل شد و نه روستاهای ما اینترنت دارند.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بحث دولت کاملا الکترونیک بحثی جدی است. ما در دوران کرونا از مردم خواستیم به ادارات مراجعه نکنند و از طریق سامانه‌ها مسائل اداری را انجام دهند، اما متاسفانه زیرساختی در این مساله آماده نشده است و همچنان امور اداری با کپی مدارک، انجام می‌شود.

جلالی، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که نتوانستیم زنجیره کرونا را قطع کنیم کم‌کاری وزارت ارتباطات بود، بفرمایید دولت کاملا الکترونیک به کجا رسیده است؟ چرا ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: ما مخالف افزودن سرعت و اضافه کردن پهنای باند نیستیم، مخالف 3G و تبدیل به 4G و به دنبال آن 5G و 6G نیستیم، ما می‌گوییم شما که این کارها را انجام می‌دهید، زیرساخت‌های مورد نیاز هم برای مردم آماده کنید.

وی، اظهار کرد: چرا باندی درست کنیم و مردم نتوانند در آن فرود بیایند و از آن استفاده کنند و بیگانه‌ها استفاده کنند؟ چرا اقتصاد بازار ما نتواند از این سیستم استفاده کند؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افرود: از وزیر ارتباطات دولت آینده می‌خواهیم نقاط کور زیادی که در کشور است را رفع کند، به روستاها توجه ویژه ای کند، بستر استفاده مردم از اینترنت را فراهم کند، حمایت‌های جانانه ای از پیام رسان‌های داخلی کند، چراکه واقعا مظلوم هستند.

وی، در پایان تاکید کرد: دولت کاملا الکترونیک می‌خواهیم، در حال حاضر استان کرمان به طور پایلوت از این امکانات استفاده می‌کند که نتیجه‌ای هم نگرفتیم و امیدواریم کشور بتواند از دولت کاملا الکترونیک بهره ببرد.

انتهای پیام

خبرنگار: زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 1
2021-06-05 10:49

افزودن دیدگاه جدید