کد مطلب: 

257864

«نگرانی امنیت ملی فزاینده» برای آمریکا در پی حملات سایبری با استفاده از باج‌افزار‌

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به حملات سایبری با استفاده از باج‌افزارها به عنوان یک «نگرانی فزاینده امنیت ملی» نگاه می‌کند.
«نگرانی امنیت ملی فزاینده» برای آمریکا در پی حملات سایبری با استفاده از باج‌افزار‌

به گزارش سیتنا، حملات سایبری به بخش خصوصی و دولتی ایالات متحده پدیده‌ای جدید نیست، اما رخنه سایبری به شبکه‌های زیربنایی این کشور به قصد باج گیری، اخیرا افزایش پیدا کرده است.

اوایل ماه مه سال جاری، حمله سایبری به خط لوله انتقال سوخت «کلونیال» آمرییکا موجب اختلال در فعالیت این لوله و کمبود سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت در نقاطی از شرق آمریکا شد.

هفته گذشته نیز، جی‌بی‌اس، بزرگترین شرکت بسته‌بندی گوشت آمریکا، هدف حمله مشابه قرار گرفت؛ حمله‌ای که پلیس قدرال آمریکا آن را به یک گروه تبهکار روسی نسبت داده است.

اف‌بی‌آی و جامعه اطلاعاتی آمریکا یک گروه هکری مستقر در روسیه به نام «دارک‌ساید» را، که ارتباطی با دولت آن کشور ندارد، مسئول حمله سایبری به خط لوله کلونیال معرفی کرده‌اند.

پیش از این، نهادهای اطلاعاتی آمریکا روسیه را به تلاش به دخالت در روند انتخابات در ایالات متحده از طریق انتشار اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده در فضای سایبری متهم کرده بودند.

موارد متعددی از حملات سایبری به سامانه‌های کامپیوتری بخش‌های خصوصی و دولتی آمریکا رخ داده است که در برخی از آن موارد، انگشت اتهام به سمت روسیه نشانه رفته بود.

دولت روسیه اتهام دست داشتن در این حملات را رد کرده است.

جو بایدن و ولادیمیر پوتین قرار است ۱۶ ژوئن در شهر ژنو سوئیس حضوری با یکدیگر دیدار کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-06-05 10:14

افزودن دیدگاه جدید