کد مطلب: 

257863

تعلیق حساب فیس‌بوک دونالد ترامپ تا ژانویه ۲۰۲۳ قطعی شد

شرکت فیس‌بوک اعلام کرد حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را دست‌کم تا ژانویه ۲۰۲۳ میلادی در حالت تعلیق نگه خواهد داشت.
تعلیق حساب فیس‌بوک دونالد ترامپ تا ژانویه ۲۰۲۳ قطعی شد

به گزارش سیتنا، حساب فیس‌بوک دونالد ترامپ در پی حمله ششم ژانویه گروهی از طرفداران او به کنگره تعلیق شد و هیات نظارت این شبکه اجتماعی در ماه مه حکم به ادامه تعلیق داد.

استدلال فیس‌بوک این است که مطالب منتشر شده از سوی رئیس جمهوری وقت جرقه حمله به کنگره، که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، را زد؛ اتهامی که ترامپ آن را رد کرده است.

با این حال هیات نظارت فیس‌بوک پیش‌تر گفته بود که تعلیق دائمی صفحه ترامپ اشتباه است و شش ماه فرصت داد تا در مورد «واکنش متناسب» به این موضوع تصمیم‌گیری شود.

مبنای تعلیق دو ساله حساب کاربری رئیس جمهوری سابق آمریکا از تاریخ هفتم ژانویه ۲۰۲۱، که برای نخستین بار دسترسی او به حسابش درفیس‌بوک قطع شد، محاسبه می‌شود.

به نوشته رویترز، شرکت فیس‌بوک گفته است تنها در صورتی این تعلیق پس از ژانویه ۲۰۲۳ ادامه می‌یابد که احتمال به خطر افتادن امنیت عمومی در صورت لغو تعلیق محرز باشد.

این خبرگزاری با یکی از سخنگویان دونالد ترامپ برای اظهارنظر در مورد این تصمیم فیس‌بوک تماس گرفته است، که تا زمان انتشار این خبر هنوز پاسخی از سوی او دریافت نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2021-06-05 10:07

افزودن دیدگاه جدید